|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-17 09:57:00
|
|
sten |
I gnällbältet säjer man "va äla mää dej" om man sticker ut
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-17 10:09:00
|
|
Ramona Danlen |
Att våga vara sig själv är modigt men i ungdomen brukar det letas efter det egna jaget ibland finns det ibland inte. Men det kommer förr eller semare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-17 10:10:00
|
|
Anna Li |
Visst är det vem man är som räknas inte hur man klär sig. Många försöker visa vem de är genom sitt sätt att klä sig. Men det är med att vara udda.... Att klä sig som en punkare och vara vänster och mopsa mot auktoriteter när man är ung är inte särskilt udda i mina ögon. Verkligt udda är väl att ha polyesterbyxor med pressveck, liten kostym, stora plastbågade glasögon, vattenkammat hår och vara med i muf i så fall utom i vissa kommuner i stockholm där det är normen - förutom polyesterbyxorna
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-17 10:42:00
|
|
Tommie Nygren |
En del av mina tankar på pränt. Way to go. Jag tycker det ska vara inne att acceptera alla. Du har rätt i att det man tycker inte sitter i yttre attribut, är det inte så att de som är punkare t.ex. bara väljer en annan grupptillhörighet för att inte känna sig utanför. Om alla bara kunde gilla varandra lite mer och inte försöka stänga ute och håna varandra... eller håna lite, som kompisar bara...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-17 10:43:00
|
|
Puppi |
Balettjejen var väl udda på fel sätt i deras ögon. Hon stack ut när hon gjorde sin egen grej, de andra sticker ut men på killarnas villkor. Inte poppis för en tjej. Är själv rätt trist och trivs bra med det numera.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-17 12:29:00
|
|
Linda B |
"Udda" vad ryms inom den kategorin? I dagsläget så piercar sig var och varannan, tatueringar är långt vanligare än välskötta tänder, palestinasjalar och vänster- respektive högersympatisörer fullkomligt översvämmar oss. Majoriteten vill SYNAS och HÖRAS, gärna jobba med "något inom media" - ingen av oss är särskilt speciell, egenartad eller udda. :-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-17 14:40:00
|
|
Mira |
Jag förstår allihopa vad ni menar, det känns bra att få respons på vad man skriver. Det är sant att man provar olika saker och söker sin identitet när man är ung. Det jag tycker är tråkigt är att vissa verkar tro att det bara finns ett sätt-att synas
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-17 15:06:00
|
|
Gnurf |
"Hej Bullen, jag har ett problem..."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-17 18:31:00
|
|
Erik Lindgren |
Människan är en varelse med behov av uppmärksamhet. Syns man inte, så finns man inte. De som kanske inte vågar ta plats av sig själva gör det genom att t ex. klä sig udda. Identitetssökandet är en del, det där med sin egen grej en annan. Man ska göra sin egen grej, heter det, och därför börjar många hajpa sig som fan om att de måste se egna ut. Anledningarna till att välja att se ut som nån annorluna är många.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-17 21:24:00
|
|
Anna Hahne |
Jag tycker det är bra med en trend att var "udda". Den trenden är mycket friare än någon annan trend. Den ligger närmare en trend i att vara sig själv än du tror. Eftersom alla människor är udda, gäller det bara att framhäva ens egen individualitet, och vips så är man lite udda! Ännu mer udda är ju också att skita i trender överhuvudtaget. :
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-18 15:01:00
|
|
fark |
lunarstorm...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-18 21:55:00
|
|
kalle ku |
Udda är man först när man försöker vara normal.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-20 22:45:00
|
|
Katarina Jönsson |
På min skola kallar vi detta för Söderports-syndromet, då stadens största snobbskola plötsligt har bohemelever som tycker att "The Hives är sååå bra". men typerna som håller på så, är inte mer udda än en toalett. Individer är de inte heller. Förmågan att tänka själva saknar de.
Stå på dig och var som du vill!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-04-19 15:39:00
|
|
rebekah |
helt helt rätt har du. det är bra att vara udda om man själv är rätt. samma syndrom på min skola. de "häftiga" skulle uppfattas likadant vare sig de klädde sig i rosa eller svart, men de som verkligen är speciella anses bara vara skumma. kör hårt!
|
| |