|
Inlägg #21: Postat: 2003-01-17 16:36:00
|
|
perta |
det är faktiskt inte bara sexistisk skit. en del av de lättlästa artiklarna är underhållande liksom skivrecensioner o dyl. sen att det finns riktiga jävla puckon t ex .. Stefan jensen eller vad han heter som tillåts skriva riktiga jävla skitartiklar är synd. men jag läser expressen också trots att jag inte klarar av Linda Skugge
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-17 21:07:00
|
|
Anna Hahne |
Jajaja. Men om vi bortser från skräpartiklarna och prylmarknaden så återstår problemet: Sexismen, objektifieringen av kvinnor, stereotyp uppmålning av kvinnor och män. De lämnar ut ett renodlat budskap utan variation.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-17 21:12:00
|
|
Anna Hahne |
Aftonbaldet är också sexistisk ibland. Men de har även gett ut lysande bilagor om problemet med objektifieringen av kvinnor, så de får lite credd för det iaf. Vad har Slitz gjort för att bryta mönstret? Som sagt. Total avsaknad av asnvar för vad de bidrar till för problem.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-19 17:39:00
|
|
Zara |
Vad mycket ni snackar om ideal!
Alla ser olika ut och alla kommer att se olika ut, det är det som gör världen så speciell.
Anna du skriver som om du försvarar alla tjejer!!
Låt var och en försvara sig själv och stå för sitt utseende och försöka ta sig upp själv utan stt dom behöver någon sorts medlidande.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-22 21:59:00
|
|
Anna Hahne |
Det kallas inte medlidande, det kallas att kämpa för det man tror på; att känna sympati med alla människor som lever med ångest och ätstörningar. Det är inte medlidande som driver mig att kämpa mot sjuka kvinnoideal och utseendehets, det är orättvisan som driver mig.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-22 21:59:00
|
|
Anna Hahne |
Det är rätten att alla, precis som du skriver, skall få se ut som de gör, utan att behöva känna ångest för att det. Det är helt enkelt inte rättvist att så många tjejer faller offer och allt ansvar landar på unga individer som inte har en chans att värja sig mot dessa enkelriktade budskap
|
| |