|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-13 17:03:00
|
|
Jörgen |
Jag tänkte att "En sån tjej har jag också haft." Hon var väldigt labil i humöret, skulle ta upp och diskutera och gräla om minsta lilla. Och så gick hon alltid över till att skälla på mig att jag var en fegis, som inte kunde "skälla tillbaka som en karl" utan tyckte att vi kunde prata om det lugnt och sansat istället... Och ja, jag kanske är en fegis? Liten och klen och fick mycket stryk i skolan, så det kanske sitter i. Är fortfarande helkass på att slåss så därför drar jag mig hellre undan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-13 17:16:00
|
|
Jörgen |
Jag trodde att detta skulle vara något positivt i ett förhållande, att vilja prata om saker och ting istället för att skälla och slåss. Men jag är väl både feg och dum? Speciellt när hon var full så blev hon helt hopplös, gapade och skrek. Så till slut när vi var fulla båda två så började jag fundera på "Täönk om jag skulle lappa till henne, undrar om hon skulle hålla käftendå?" Det slutade med att jag frågade henne! Och hennes reaktion var väldigt... intressant, får jag väl säga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-13 17:21:00
|
|
Jörgen |
Hennes reaktion tydde mest på förvåning eller chock, ändå var det något som glimmade till, jag fick känslan av att "Äntligen har jag fått honom dit jag vill"!?! Då hade jag fått nog. Dagen efter bad jag henne dra åt helvete, och det var den skönaste känsla jag haft på väldigt länge, fast jag älskade henne väldigt mycket!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-13 17:24:00
|
|
Lena |
Gud så dumt. Ditt problem har väl ingenting med Maries att göra? Är du lite borta i huvudet eller? Kan du verkligen tro att alla tjejer vill ha svin till killar? Det är så otroligt korkat i så fall. Din tjej kanske var en konfliktsökare och du är mer av en konfliktlösare, och om det är så, så passar ni inte ihop helt enkelt. Döm inte hela vrälden efter 1-3 tjejers uttalanden! Skulle man döma alla killar efter ditt skulle det vara synd om dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-13 17:28:00
|
|
Sune |
Lena: Jag håller med dig. Jörgen tycks inte vara den skarpaste kniven i lådan. Hissen går inte ända upp.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-13 18:49:00
|
|
Mike |
Sune och Lena: Nej usch vad dumt av Jörgen att komplicera bilden. Vi vill ju leva i en svart/vit värld eller hur?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-13 19:36:00
|
|
Marie H |
Jörgen gick ju vid psykisk misshandel. Det är ju väldigt starkt gjort.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-13 20:31:00
|
|
Rödhårig |
Lena: Vad är det med dig? Han skrev inte något om alla tjejer, bara om sin fd. Och hans berättelse var relevant, eftersom den berörde våld i relationer. Han förtjänar inte på något vis personangrepp för att han delade med sig. Jag tyckte det var intressant. Din starkt känslomässiga reaktion var förvisso intressant den med..
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-13 23:14:00
|
|
Anna Li |
Jörgen har väl lika stor rätt som alla andra att berätta vad han varit med om. Högst relevant i detta sammanhang att det kan finnas kvinnor som kör med män oxå. Varken Jörgen eller Marie har väl sagt att alla kvinnor/män är sådana?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-14 00:23:00
|
|
Anders Bygert |
Men... Jörgen blev provocerad intill att ta till våld - och istället gick han. Är det inte bra? Gjorde alla så blev det ju ingen misshandel eller? Glöm inte bort heller att man kan misshandla på andra sätt än att slå, blåtiror försvinner ganska fort men såren efter hårda ord kan sitta i hur länge som helst.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-14 07:15:00
|
|
Marie S |
Anders B,du har helt rätt. Psykisk misshandel är ju faktist olaglig också. Beträffande Jörgens historia hade jag en kompis som betedde sig precis sådär mot sin kille. Hon provocerade och provocerade,bara för att se hur långt hon kunde gå. Jag mådde jättedåligt av att se det för man såg ju att det knäckte honom. Men,viktigt att poängtera,de flesta män slår inte trots att de blir provocerade.Han gjorde det aldrig,men han dumpade henne tillslut vilket alla,även hennes kompisar tyckte var helt rätt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-14 09:00:00
|
|
Jörgen |
Lena, känner du dig träffad, eller? Jag ville bara berätta om en situation som jag varit i, som höll på att sluta som Maries. Men jag vet inget om hennes orsaker, och det har jag väl inte påstått heller? Men om man i ett förhållande ofta har vilda gräl som slutar på gränsen till hot fysiskt eller psykiskt så kanske man allvarligt ska fundera på om man verkligen ska vara ihop. Det är min lärdom efter det här.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-14 13:00:00
|
|
Erik |
J: min förra tjej var precis sån. Enda sätt jag har märkt att hantera det är att ta varje gräl hon börjar och se till att vinna det. Sluta inte förrän hon börjar gråta och erkänner att hon har fel eller går därifrån. På det sättet lär hon/han sig att det gör ont att jävlas med dig och ger sig på nån annan istället. Undvik hämnd, långsinthet och att börja gräl, tänk kallt och rättvist. Min förra tjej var en fantastisk människa, hon hade bara ett besvärligt karaktärsdrag som jag lärde mig leva med.
|
| |