|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-13 16:04:00
|
|
Tommie Nygren |
Jag tror du missuppfattar Thomas. Dessutom: hur kan du inte förstå dig på liberalister, i vidare mening? De är ju för frihet, är inte du det? Han har i en annan debatt, den efter min artikel "En porrskådis till dotter" sagt att detta är hans dotters val...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-13 16:17:00
|
|
Patrik Söderlund |
Nej inte alls. Hans argument säger allt. Visst förstår jag mig på liberalister, men det finns en gräns vid allt. Vet inte ens om man kan kalla det för att vara liberal. Liberal för vem? Sen när kom frihet att bli en fråga om att sälja sin kropp? Till det rätta priset eller till den rätta moralen? Förstår du vad jag menar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-13 16:19:00
|
|
Patrik Söderlund |
Nu menar jag inte priset som i pengar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-13 22:42:00
|
|
Mike |
Ja Patrik det finns en mycket klar och tydlig gräns för individens fri och rättigheter inom liberalismen. De slutar där de inkräktar på någon annans fri och rättigheter. Varför vuxna människors fri och rättigheter ska begränsas av en godtycklig moral eller feminazism förstår jag dock inte.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-13 23:35:00
|
|
Krieg |
Vår "moral" har utvecklats just för att människor i så liten omfattning som möjligt, inte skall skada sej själva, andra el. samhället! Att tillåta affärsverksamhet som bevisligen bryter ner människor, och skadar oss alla ingen människa är en ö, är helt förkastligt, och har inget stöd i klassisk liberal idéologi!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-14 10:15:00
|
|
JohannaP |
Jag håller med Kreig. Klokt sagt. Dessutom förstår jag inte varför alla ska blanda in feminism i det hela. Handlar det här inte om vanligt folkvett? Jag är inte feminist men jag kan se vad som är rätt och fel, åt båda hållen. Mike, sveriges lagar är bundransvärda och det är inte bara vi i sverige som ser det. Frankrike te.x är på väg att haka på sverige i den här aspekten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-14 10:21:00
|
|
JohannaP |
Tack föresten Patrik.
Mike, med den inställningen "Varför ska vuxna människors fri och rättigheter begränsas av en godtycklig moral" så menar du att narkotika också ska få florera fritt, det är ju trots att människans fria val? Den kända ,s.k här på sourze, bögkannibalen skulle inte längre uppröra på samma sätt. Då skulle vi kunna få se kontaktannonser där folk söker villiga människor som kan tänkas att bli styckade och sedan uppäta t.ex.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-14 10:21:00
|
|
JohannaP |
Visst är detta lite långsökt, men tänk egentligen vad allt det innebär. Ska det inte finnas några spärrar som skyddar eller åtminstonde minskar riskerna att folk vållar andra människor skada?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-14 14:26:00
|
|
Mike |
Johanna: Ja jag har då inte bett feminist-moralisterna att ha synpunkter på prostitution. Men nu har de ju det i all fall. Och, ja narkotikan bör legaliseras jakten på narkotikaanvändare är ineffektiv och skadlig.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-14 14:33:00
|
|
Mike |
Moral är jättebra, tro det eller ej jag har en själv. Men moral är en privatsak och ska inte påtvingas andra med hjälp av lagar. Lagar ska vara till för just det du säger på slutet, att man vållar andra skada. Inte för att hindra "consenting adults"
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-14 14:44:00
|
|
Mike |
Krieg: Ok, fram med bevisen för att prostitution, i sig själv, bryter ner människor. Vad betyder "bryter ner" förresten?. "Majoritetens moral" är i ständig förändring och passar inte alla, lika lite nu som för hundra år sedan.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-22 14:28:00
|
|
JohannaP |
Mike: Okej, hur många har bett om din åsikt? Precis, knappast så många men du har en åsikt iallafall. Så vad spelar det för roll om feministerna, bögarna, flatorna, hororna eller politikerna har att säga? Allas åsikter är lika mycket värda.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-22 15:48:00
|
|
Mike |
Skärp dig Johanna! Det var du som frågade varför jag drog in feministerna i debatten. De har ju dragit in sig själva i debatten eller hur? Liksom jag har gjort. Tycker du verkligen att rasistiska åsikter är lika mycket "värda" som humanistiska t.ex.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-23 20:57:00
|
|
JohannaP |
Rasistiska åsikter, nej, men däremot tycker jag att rasister kan ha åsikter. Det är lite skillnad.
|
| |