Den lyckliga horan får ge vika

Inlägg #1: Postat: 2003-01-12 22:53:00
Bertram
Tror du att våldtäkt och sexköp är närbesläktade företeeleser annat än rent fysiskt?
Inlägg #2: Postat: 2003-01-12 23:43:00
Antifeminist
Att jämföra en kvinna som lockar till sig en kille för att sälja sex med en kvinna som blir tvingade till sex är för mig en gåta. Sånt resonemang kan bara komma från ett enögt feministiskt skalle.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-13 08:06:00
frevelm
Det är fråga om svaghet för det kön man åtrår. Om man sen faller för att betala för sex, eller för att få det med våld, alternativt manipulation är en följd av denna svaghet. Därmed finns släktskap.

De som inte kan komma på denna släktskap av det jag skrev artikelsvaret är förmodligen rätt så enfaldiga. Möjligen är det någon slags fantasilös arrogans, i stället. Jag är bara mer feminist än mansgris, och tycker kvinnor har dåliga sidor. De är ofta fega. Män skall ta initiativ och därmed skuld.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-13 08:07:00
frevelm
Det är fråga om svaghet för det kön man åtrår. Om man sen faller för att betala för sex, eller för att få det med våld, alternativt manipulation är en följd av denna svaghet. Därmed finns släktskap.

De som inte kan komma på denna släktskap av det jag skrev artikelsvaret är förmodligen rätt så enfaldiga. Möjligen är det någon slags fantasilös arrogans, i stället. Jag är bara mer feminist än mansgris, och tycker kvinnor har dåliga sidor. De är ofta fega. Män skall ta initiativ och därmed skuld.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-13 08:13:00
frevelm
Rättelse: Män blir tvugna att ta initiativ, och därmed skuld. Kvinnor väntar oftare passivt på att mannen gör bort sig än tvärt om. Det är ibland obefogat. Detta fick inte plats i mitt förra svars-svar.

Ber också om ursäkt för uteblivet frågetecken i artikelsvaret. Jag hoppas detta inte missförstås. Säg gärna om jag vait oklar!
Inlägg #6: Postat: 2003-01-14 00:36:00
Antifeminist
Alltså, män skall bara straffas när de är svaga och faller för horans frestelse, medan kvinnor har alltid rätt att vara svaga och därmed beskyddas och får sympati… allt i ”jämlikhetens” namn…
Laddar...