Den lyckliga horan får ge vika

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2003-01-22 16:02:00
Mike
Älskog liksom tapetsering fyller behov. Olika behov. Båda aktiviteterna kan vara känsloladdade. Det är troligen VANLIGARE att älskog är det. Du kan sluta raljera om att jag inte inser skillnaden mellan att ha samlag och att tapetsera.
Inlägg #42: Postat: 2003-01-22 16:07:00
Mike
Jag antar att du onanerat en eller annan gång i livet? Det är ett exempel på sexuell tillfredsställelse utan "åtrå" om du inte är ovanligt egenkär. Köpt sex kan ses som en form av onani med betald assistans.
Inlägg #43: Postat: 2003-01-23 11:40:00
Lasse Thn
Ja jag måste nog fråga igen trots att du tycker jag raljerar...ser du inte ngn annan skillnad mellan knulla och tapetsering annat än "olika kroppsdelar utför jobbet" om jag får påminna dej hur du uttryckte det? Det var därför jag frågade. Eller det kanske är så att det inte bara handlar om kroppdselar eller affärstransaktioner...det kanske är lite mer komplicerat än så?
Inlägg #44: Postat: 2003-01-23 11:40:00
Lasse Thn
Jag sa inte att känslor inte är närvarande under tapetsering, jag sa att känslor är mer närvarande vid knulla. Så är det i alla fall för mej och jag skulle tro majoriteten. Att det finns känslor i biobesök och tapetsering är det väl ändå ingen som förnekar.
Inlägg #45: Postat: 2003-01-23 11:41:00
Lasse Thn
Jag har redan förklarat i svar 34 vad som är en avgörande skillnad för mej. Dina argument om tapetsering och biobesök ändrar inte min uppfattning om om detta. Att jag känner ngt när jag går på bio utesluter inte att jag kan känna en stark olust att knulla ngn som kanske egentligen föraktar mej som person eftersom hon är mest intresserad av mina pengar.
Inlägg #46: Postat: 2003-01-23 11:42:00
Lasse Thn
Jag uppfattar det som att du tycker att det är konstigt eller fel att man
värderar saker på olika sätt...det är väl t.ex. ganska uppenbart att olika
"affärstransaktioner" ger olika känslor beroende på en hel del massa saker. Eller? Vi behöver ju inte ens blanda in sex, jämför att köpa mjölk och att köpa ett hus. Nog fan är det väl skillnad?
Inlägg #47: Postat: 2003-01-23 11:43:00
Lasse Thn
Beträffande onanin så är det kanske inte ngn ömsesidig åtrå
inblandad....men däremot en massa ensidig kåthet. Och det är inte speciellt sannolikt att min högerhand jag är nämligen högerhänt känner förakt för mig. Det är det enligt min uppfattning däremot ganska stor risk för om man köper sex.
Inlägg #48: Postat: 2003-01-23 14:32:00
Mike
Nej det är klart att om du förutsätter att den prostituerade föraktar dig och det gör att du tappar lusten så är det ju ditt personliga och giltiga skäl för att avstå. Jag försöker bara visa att det finns fler sätt att se på saken det kan ju vara så att en del inte förutsätter samma sak, eller att de inte störs av det.
Inlägg #49: Postat: 2003-01-23 14:38:00
Mike
Vilka känslor som är inblandade i oilka handlingar varierar starkt från person till person och från situation till situation. Det förekommer massor av "känslolös" sex även om man bortser från prostitution. Jag kan, inom parentes, också tänka mig tillfällen där köp av mjölk är mer känsloladdat än köp av hus.
Inlägg #50: Postat: 2003-01-23 14:41:00
Mike
Det enda som stör mig är att du generaliserar utifrån ditt eget synsätt. Om du dessutom vill använda dina antaganden förutfattade meningar som motiv för lagstiftning om vad andra får eller inte får göra så tycker jag det är fel. Nu vet jag dock inte vad tycker ifråga om lagstiftning.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...