|
Inlägg #21: Postat: 2003-01-13 14:26:00
|
|
Anna Li |
Som jag tolkar dig Otto så håller du med om att tjejer ska se till att bara ha sex av egen lust och inte för någon annans skull. Det är så jag skulle önska att det var i mycket större utsträckning. Lust är nyckelordet.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-13 15:21:00
|
|
Frederik |
Anna: I disagree. That way you turn girls into the same selfish sex-maniacs than the boys they have sex with, to put it bluntly. And thats exactly what I meant with consumerist attitude in the other thread: sex becomes an end in itself to satisfy a mere instinct, and not a means with the relation between oneself and ones partner as end.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-13 15:24:00
|
|
Frederik |
The root of the problem is not the attitude of girls towards their sexuality, but the attitude of society as a whole towards sex which has put so much pressure on both teenage boys and girls.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-13 16:43:00
|
|
Anna Li |
Fast jag håller med dig när du inte håller med mig, så vi tycker nog ungefär samma. Jag tycker inte att någon oavsett kön ska ha sex utan att känna lust först.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-13 16:44:00
|
|
Anna Li |
Sedan har vi det där svåra med att våga komma nära och egentligen tycker jag att det är bäst att vänta tills man känner att man vågar komma nära och har lust. För tonårstjejer tror jag att det är samma sak; att våga komma nära och att känna lust. Killar törs jag inte uttala mig om, men för de som i första hand söker närhet och att bli älskade är det dumt att ge sig på sex som prestation och konsumtion och inte av lust och närhet.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-13 21:00:00
|
|
Frederik |
Ok, got my mistake. I understood lust in the English sense, roughly equivalent to kathet one of the words any foreigner is certain to learn after some time spent on Sourze... : . My complaint was only that with all the focus on kathet nowadays the whole interpersonal dimension of it all gets lost.
|
| |