Jag är alkoholist

Inlägg #1: Postat: 2003-01-10 23:59:00
Tommie Nygren
Hmm... Jag kan förklara varför jag tjatar om jointarna: för att jag inte tycker att det jag gör ska vara olagligt, jag är inte ett hot mot samhället och ska därför inte betraktas som en brottsling, en kriminell. Kan det vara så svårt att förstå? Får jag inte uttala mig? Många verkar tycka att om man inte tycker som etablissemanget så ska man hålla tyst. Det tycker inte jag, jag tycker det är värt att diskutera.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-11 01:56:00
Mikael
trazdockan: Cannabis är inte något man upptäckte på 60-talet, även om en del verkar tro det, cannabis har brukats i flera tusen år. Kan inte skriva hela historien här, det har skrivits många böcker om ämnet, prova att läsa en av dom..
Inlägg #3: Postat: 2003-01-11 02:01:00
trazdockan
ja du lilla gubben ja vet de! men det har inte funnits i sverige! men i dom länder där det funnits så pass länge är det nog lagligt oxå! som med alkoholen i svreige!...jag vet vad jag pratar om!
Inlägg #4: Postat: 2003-01-11 15:19:00
rh
Ja kolla de dumma danskarna t.ex. som har sitt christiania.
Deras traditioner och etniska bakgrund gör ju dem så otroligt annorlunda än oss.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-11 22:18:00
xxx
droger har aldrig och kommer aldrig föra människan framåt... eller till något "stort" eller "bra" eller "vettigt" överhuvudtaget och är totalt jävla onödigt och miserabelt. gör något kul, sexigt och skönt med livet istället för att droga dig har du verkligen INGET annat att syssla med? inte konstigt att världen ser ut som den gör. knarkhuvud. usch.
Inlägg #6: Postat: 2003-01-11 23:19:00
Mikael
xxx: Om vi börjar med att ignorera förolämpningarna som får dig att likna någon i den ålder då man brukar lära sig läsa och skriva så kan man konstatera att även om droger sällan fört människor framåt så har så vitt jag vet ej heller fanatisk puritanism gjort mänskligheten särskilt mycket bra heller..
Inlägg #7: Postat: 2003-01-12 15:27:00
ixtreme
trasdockan

cannabis odlades på gotland under medeltiden! Det är ett faktum!
Inlägg #8: Postat: 2003-01-13 04:03:00
Micke
Trazdockan, du verkar inte veta ett spar om droger eller bruket av dessa.. Som tommy skriver sa ar man inte narkoman for att man roker en spliff eller tva ibland.. Knark ar inte farligt sa lange man brukar det. Dessutom blir man inte heroinist for att man roker cannabis, tro mig. Jag avslutas med ett citat fran en god van: "vi har alla vara droger, jag har valt mina.. Vilka valde du?"
Inlägg #9: Postat: 2003-01-13 09:16:00
Nils Andersson
Micke: Jag håller med om att alla har sina droger till exempel vad är det som får en frisk människa att hoppa ut från ett plan med en liten tygbit på ryggen? Det har ju inte med dom droger som redan finns i kroppen att göra.
Inlägg #10: Postat: 2003-01-13 11:09:00
Adde
ixtreme: Intressant! Finns det några teorier om vad det användes till? Det kan kanske bara var fibrerna man använde till tågvirke och annat tråkigt.
Var har du läst detta?
Inlägg #11: Postat: 2003-01-13 13:55:00
parrothead
xxx: du säger att droger inte kan användas till nåt bra? Men narkos under operation? Visste du att man på 60-talet använde LSD i terapisyfte? Bla på alkoholister tunga där dom trauman som kom upp o behandlades ledda till att man botade upp emot 50 av alkisarna. Finns det några sånna motsvarande siffor idag?
Inlägg #12: Postat: 2003-01-13 13:55:00
parrothead
forts: Cannabis används som medicin till AIDS o cancer-sjuka för att underlätta deras vardag. Att säga att droger aldrig kan vara bra är bara dumt. XXX är du DUM? Eller hur? Du är inte det. Du är bara hjärntvättad. Vakna. Du lever i mörker. Lycka till.
Inlägg #13: Postat: 2003-01-13 13:59:00
parrothead
för klarhetens skull många verkar ha svår att hålla dessa två bollar samtidigt: Detta betyder INTE att droger är harmlösa o ofarliga. Du kan förstöra ditt liv med dom om det är din intention. Se till att detta inte är din intention detta gäller egentligen ALLT inklusive din karriär o dina ungar etc.
Inlägg #14: Postat: 2003-01-14 05:04:00
sphincter
Cannabis anvands for att underlatta symptom for t.ex. starr, och har MYCKET mindre biverkningar an de receptbelagda mediciner som saljs for att behandla samma sjukdom. Dessutom ar cannabis mycket billigare och kan odlas hemma. Sa, vem tror du forlorar pa att cannabis blir lagligt....?
Inlägg #15: Postat: 2003-01-14 09:17:00
parrothead
tragiskt! Vi är kanske är beroende av drogerna, men vi är ännu mer beroende av lögnera. För om vi erkänner sanningen om droger kommer folk att förlora pengar, förlora jobb, förlora värdighet. säkert ganska mycket folk. det är helt sjukt om man tänker efter. vi lever i ett politiskt klimat som inte bara skapar lögner, men som KRÄVER lögner!
Inlägg #16: Postat: 2003-01-15 03:22:00
peter
xxx: Läs boken "Food of the gods" av Terrence McKenna. Många forskare inkl McKenna har teorier om att psykedeliska växter skapade vår självmedvetenhet och bidrog till att människan började skiljas från djuren.
Inlägg #17: Postat: 2003-01-16 11:22:00
parrothead
en annan intressant bok: "DMT - the spirit molecule" av Rick Strassman. "Acid Dreams" av Lee och Shlain. "Breaking Open the Head" av Daniel Pinchbeck.
Inlägg #18: Postat: 2003-01-20 19:23:00
trazdockan
Micke..snälla lilla gubben du vet typ 0 om mej å ja har levt me droger runt mej hela livet...de ligger i släkten o ja vet precis hur de kan bli! så ja säger bara håll käften om du inte har något bättre att komma med! ja vet nog 1000000 gånger mer vad de handlar om än du nånsin kommer veta!
Laddar...