Inlägg #1: Postat: 2003-01-10 20:55:00
|
Anna Li |
Jag tycker verkligen inte om uttrycket "bli av med" oskulden - hellre då förlora den. ATt ha urskiljning - att vänta lite, längta lite tills man verkligen vill själv och få ett bra första samlag är enligt mig oändligt mycket bättre än att känna sig misslyckad på olika sätt och ha sex på grund av andra orsaker än det egna inre trycket.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-11 13:44:00
|
Otto Muehl |
Varför anses det positivt att en tjej är oskuld? I mitt tycke är det en förlegad, kvinnoförtryckande sed där kvinnan ska vara oskuld för mannens skull. Jämför med bilar, det är inte lika roligt att köpa en begagnad bil mot för en ny. Hur kan detta vara positivt om man vill ha en jämställd sexualitet där både män och kvinnor får ha sex på samma villkor, utan att tjejen blir kallad hora. Däremot ska ingen ha sex förräns dom själva vill men det är en helt annan sak.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-12 02:16:00
|
Anna Li |
Det handlar om att få en fin första upplevelse av sex och kärlek. ATt bli av med oskulden låter ungefär som att det är ett mögligt gammalt äpple och att allt är bättre än att ha den kvar. Att sitta och hålla på oskulden fast man är kär och tänd på en kille som också vill ha en är inte heller att rekommendera. Idealet är att man väntar tills man själv vill. Det kan vara vid 15 års ålder och vid 23. Det är bara man själv som vet när det är rätt.
|
|