|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-09 13:12:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Under min artikel valde du att framställa ovan som om han påstod att alla varit utsatta för övegrepp som barn. Här är det "vanligt" - en j-kla skillnad.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 13:14:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Om benägenheten att byta yrke är likadan under lagliga och avstigmatiserade former säger denna uppgift noll och intet.
Yrkesbytet kan bero på stigmatiseringen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 13:15:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Benägenhet att byta yrke är legio inom alla yrkesgrupper idag. Varför denna uppgift inte säger ett dugg.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-09 15:13:00
|
|
JohannaP |
Det är uppenbart att det är i detta, Aabo, som ditt problem ligger. Du jämställer prostituerade med vanliga människor som jobbar. Det är de inte, vilket torde varit bevisat vid denna tidpunkt. Benägenhet att byta yrke i ett vanligt yrke jämfört med med inom prostitution är långt ifrån densamma. Om en överväldigande majoritet skulle välja att byta jobb inom prostitution, så är jag övertygad om att siffran inte ens är i närheten av lika hög inom normala jobb.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-09 15:13:00
|
|
JohannaP |
Du jämför äpplen och apelsiner, något du uppenbarligen är väldigt bra på.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-09 15:25:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Svar 4. Det verkar inte vara jag som har problem i debatten. Jag överlåter till läsarna att dra sina slutsatser.
Men de vill själva bli ett vanligt yrke. Ska du hindra dem i det?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-09 15:26:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Svar 5. Kunde inte låta bli att skratta då jag läste detta. DET kom då från den rätte!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-09 20:52:00
|
|
Mia |
Jsg tror aldrig att ngn kan tycka att det är ett yrke som andra. tänk dig du är på fest och frågar din bordsdam, vad jobbar du med, hon svarar:jag jobbar på bordellen Svarta Katten, hade du tyckt det var samma som hon svarade:jag jobbar på bank. Tror inte det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-10 09:45:00
|
|
JohannaP |
Precis Mia. Att säga att prostitution värderas som vilket yrke som helst är bara bullshit. Sen kan man komma med hur mycket argument som helst, men det håller sig inte till sanningen. Funkar för en diktator möjligtvis.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-10 10:05:00
|
|
Otto Muehl |
Men varför är det så? Och framförallt, hur förändrar man den attityden hos folk?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-13 19:02:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Svar 8-9. De vill själva sträva efter att de kan säga det vid bjudningen. Ska ni då stå ivägen för dem då? Skulle ni stått ivägen för organiseringen av, och uppvärderingen av, grafikerna på artonhundratalet också?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-14 10:50:00
|
|
JohannaP |
??? Ursäkta om jag missade din poäng i det hela. 1: Mia sa att reaktionen är olika beroende på om man jobbar på bank eller som prostituerad. Någon som inte hängde med? Med det sa verken hon eller jag att vi skulle stå ivägen för dom. 2. Om vi skulle stått ivägen för organiseringen av grafikerna på 1800-talet? Det är väl om något ingenting NÅGON kan yttra sig om. Duh.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-14 10:55:00
|
|
JohannaP |
Otto om du söker efter någon som kan ge dig svar på den frågan så får du söka vidare. Du kan inte gå till varje människa och ta ifrån dem deras värderingar och åsikter. Att knulla någon för pengar är inget vi ser som eftersträvsamt, inget svårt i sig, du behöver inte ha några skills, dessutom vet man vad som florerar. Knark över 50 av de prostituerade använder någon typ av droger och för att inte prata om sjukdommar.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-14 10:58:00
|
|
JohannaP |
Otto och Thomas. Skulle ni kunna säga att eran mamma, syster, partner eller dotter jobbade som hora utan att tycka det kändes motigt? Kul att se vad ni svara nu. Om ni nu äns gör det.
|
| |