|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-08 16:49:00
|
|
Tommie Nygren |
Om man nu inte kriminaliserar, då detta INTE kommer leda till att prostitution försvinner, bör man då inte ge prostituerade all möjlighet att leva säkert, betala skatt, få pension etc etc? Som jag sagt tidigare, de sämsta villkoren hittar man i förbjudna yrken. Jag anser inte att sexköp är ok, men jag anser att en kriminalisering är helt GALEN! Svaga människor ska straffas, igen! Hjälp till alla, hellre.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-08 16:51:00
|
|
Tommie Nygren |
Då du läser det jag skrivit ovan, glöm då för helvete INTE att drömmen om ett prostitutionsfritt samhälle baserat på lagstiftning är en DRÖM eftersom resurserna för att "bekämpa" denna inte finns. Enda vägen att gå är harm reduction och attitydförändringar. Allt annat är fantasier, faktiskt. Hellre har jag dubbelt så många lagliga prostituerade och torskar än olagliga dito i en marginaliserad tillvaro.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 15:40:00
|
|
Sebastian |
Håller med dig i mycket men: "ett prostitutionsfritt samhälle baserat på lagstiftning är en DRÖM", då är det dessvärre också så att ett våldsfritt samhälle baserat på lagstiftning också är en DRÖM, men det gör ju inte det bättre att inte ha lagar. I den här debatten blir det ofta så att om man tycker samhällets "lösning" på problemet inte funkar så vill man göra raka motsatsen. Att, som du skriver i början, verka för attitydförändringar etc. måste ju inte betyda att legalisera prostitution.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-09 15:41:00
|
|
Sebastian |
Forts. Sanningen är ju oftast grå, inte vit eller svart som bekant.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-10 18:25:00
|
|
Katarina |
Meningen med lagar är väl också att just påverka attityder.Just den här lagen;tala om att samhället inte anser det ok att köpa sex-minskar efterfrågan.det finns inget som hindrar att man hjälper prostituerade samtidigt.Och vad är det för harm reduction med att behöva tjäna in 3 ggr så mycket för att betala sociala avgifter, skatt, pension mm??
|
| |