Rätt av Säpo att registrera?

Den här tråden diskuterar artikeln Rätt av Säpo att registrera?.
Inlägg #1: Postat: 2003-01-09 14:44:00
Gnurf
En alltid lika het fråga. I dagens oroliga terrortider har i alla fall jag full förståelse för avlystning av misstänkta element.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 17:57:00
u31522795
Du har rätt i dina påstående.Men hur skall jag kunna veta om du kände vårt samhälle på-60-70-talet.Hur såg den världen ut.Kan du känna den pulsen.Vi var livrädda för
Kommunister.Vi slogs på varje arbets
plats i fackföreningar ,på verkstadsgolvet i fika paus,i omklädningsrum.Läs Kommunismens Svarta Bok.Hur många liv tror du att den tog runt världen.Det är omänskligt att tänka på.Så mycket lidande har världen alrig skådat.Jag är stolt över att ha
kämpat mot kommunismen i alla dess former.rolf
Inlägg #3: Postat: 2003-01-10 15:03:00
Markus Hankins
Så fel så fel.
Skulle -68 vänstern acceptera detta?
Du har missat att chefen för säpo Jan Danielsson och Göran "Nivéa" Persson är polisanmälda av Kommunistiska Partiet KPMLr och att en intensiv debatt kring den senaste rapporten först i vänstermedier!
Inlägg #4: Postat: 2003-01-10 16:16:00
Michael Ståhlberg
Eko av sin egen röst när man talar i telefon. Det är det ofta när
jag ringer - speciellt på jobbet. Är det ett säkert tecken
på avlyssning? Nån som vet?
Inlägg #5: Postat: 2003-01-10 16:26:00
Anders Svensson
Jag inser att alla länder behöver en säkerhetspolis. Men det som den svenska socialdemokratin och polisen gjort går långt utöver det som en säkerhetspolis kan göre. Det man närmast kan jämföra me där STASI i Östtyskland.
Inlägg #6: Postat: 2003-01-10 16:28:00
Anders Svensson
Betänk att åsiktregistreringen i Sverige pågår än, av kurder, av muslimer av folk som arbetar i den globala rättviserörelsen, av djurrättskämpar osv.
Inlägg #7: Postat: 2003-01-10 16:29:00
Anders Svensson
Registrerad sen jag föddes. Min far var aktiv kommunsit på 50-talet. Det innebär att han var registrerad, farfar samma sak, mina fastrar också. Så förmodligen blev jag införd i registret när jag föddes. Jag själv har varit aktiv i musikrörelsen där registreades man och senare inom SP alla medlemmar registrerades och sen blev jag registrerad i Göteborg. Jag har försökt få ut mina papper, men ingenting fått, så registreringen av mig kvarstår nog.
Inlägg #8: Postat: 2003-01-10 16:31:00
Anders Svensson
Ingen accepterar åsiktsregistreringen. Se följande länk:
Länk: internationalen.se
Inlägg #9: Postat: 2003-01-10 16:38:00
Anders Svensson
Många arbetar för de som utsattes för polisövergrepp och registrering i Göteborg. Det finns ett antal solidaritesgrupper på olika orter i landet. Demokratinätet finns och Föräldranätverket finns. Så helt utelämnade är vi inte, vi som råkade illa ut i Göteborg eller vid andra tillfällen i nutiden. Och många av oss är faktiskt kapabla att kämpa själva.
Inlägg #10: Postat: 2003-01-10 21:11:00
Erik Lindgren
Att tro att Säpo är bättre än KGB, CIA eller FBI är som att tycka att George W B är bättre än Usama. Säpo är ju tillochmed inblandade i att Palmeutredningen inte är så bra som den kanske borde ha verit. De fungerar så vitt jag ungefär som CIA, som en stat i staten.
Inlägg #11: Postat: 2003-01-11 04:51:00
eddec
I början av 80-talet 1983 blev jag och min numera fru nästan sprängda i bitar av Action Direct i Paris när vi promenerade längs Seine. Vi hade tur, vi klarade oss undan med massa småsår efter glassplitter som vi plockade ur våra kroppar i veckor efteråt. Andra hade inte lika stor tur, en död och flera svårt skadade blev resultatet av denna "revolutionära" handling,
Inlägg #12: Postat: 2003-01-11 04:52:00
eddec forts.
Självklart är det rätt att hålla reda på idioter på politikens ytterkanter som tycker våld är en helt ok metod att driva politiska åsikter.

Jag kommer inte ihåg så mycket av det tidiga sjuttitalet jag var barn då, men vissa saker minns jag: RAF Rote Arme Fraktion, dvs. Baader-Meinhof ligan, Röda brigaderna i Italien, etc, dvs diverse idioter som mördade helt oskyldiga människor.
Inlägg #13: Postat: 2003-01-11 04:53:00
eddec forts.2
Åsiktsregistrering är sålunda helt ok, frågan är en helt annan: är det de rätta personerna som hamnar i registren? En stor del av demonstranterna i Göteborg hör definitivt hemma där, liksom nazister och annat drägg. Folk som kämpar med justa medel för rättvisa och jämlikhet är "jordens salt" och skall inte trakasseras..
Laddar...