Inlägg #21: Postat: 2003-01-08 09:55:00
|
JohannaP |
Ruskrick, det finns en viss skilnad mellan att utföra manikyr på någon och att låta sig sättas på för pengar, tycker du inte? Tjänster i all ära, men vart ska man dra gränsen? Visst är det skilnad på prostitution och trafficking, men om man tillät att prostituerade fick skapa egna organisationer så ligaliserar man även hallickarnas verksamhet, det finns ingen chans du kan utesluta det.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-08 10:01:00
|
JohannaP |
Och Ruskprick; jag anser mig verkligen INTE att föra de prostituerades tala. Varför ska inte jag kunna ha mina egna åsikter utan att bli tillplattad som en som "för deras talan". Är inte min åsikt lika mycket min som din? Fördumma inte dig själv. Det du tar upp om Danmark, skulle kunna tas som ett bra ex. på att detta inte fungerar.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-08 10:01:00
|
JohannaP |
Flertal bordeller har redan anmälts, då de inte betlar någon moms eller arbetarförsökringar. Dessutom är det konstanterat att det förekommer både våldtäkt, våld och slaveri inom den branchen. Är det något att förebilda?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-08 10:02:00
|
JohannaP |
Flertal bordeller har redan anmälts, då de inte betlar någon moms eller arbetarförsökringar. Dessutom är det konstanterat att det förekommer både våldtäkt, våld och slaveri inom den branchen. Är det något att förebilda?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-08 12:37:00
|
Ruskprick |
Det finns företagare överallt som inte betalar moms, och som för sig med svartarbetare. DE problemem är i ett större perspektiv ett allmänt problem... den "legala" danska prostitutionen är inte unikt i DET sammanhanget. Om det hela skulle legaliseras så ska det givetvis vara på samma villkor som i vilket företag som helst, där varken våld, slaveri eller våldtäkter får förekomma. Sådant är ett samhällsproblem i övrigt OCKSÅ. Således behövs uppföljning även där.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-08 12:39:00
|
Ruskprick |
och att tillåta dylika organisationer är inte alls samma sak som att tillåta hallickverksamhet. DEN ska ju motarbetas i sammanhanget. Med en legal organisation öppnas ju bättre möjligheter att offentligt bekämpa DEN formen av prostitutionen...
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-01-08 12:55:00
|
Ruskprick |
och skattesmitningen är väl ett argument som vi kan lämna därhän? Skattefiffel är ju ett känt problem bland företag i största allmänhet.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2003-01-08 15:33:00
|
Thomas L. Aabo |
Ruskprick och Q. Tack. Kunde inte gjort det bättre själv. Finns inget att tillägga.
|
|