|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-08 14:34:00
|
|
Kalledix |
Tja, för att det såg roligare ut. För att bögkannibal är ett bättre ord än bara kannibal. Som sagt: i sak håller jag med Linna Johansson. Men ibland måste man unna sig att vara lite obekväm.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 01:16:00
|
|
Martin |
På vilket sätt var du obekväm?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 10:54:00
|
|
Martin |
svar 2 är skrivet av en annan Martin
Jag tyckte det såg illa ut, för att det påminde så uppenbart om min favoritnazistsidas sätt att rapportera om händelsen. Nazister ogillar bögar och negrer, så därför sätter de in bög och neger i varje negativt sammanhang varav ett är kannibaler de kan hitta. Så, trots att ord som bög och neger är kuliga ord ska man nog undvika att skriva dem, såvida man inte kan tänka sig att skriva heterokannibal eller kaukasiervåldtäktsman.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-09 11:48:00
|
|
Kalledix |
Svar till 2: Obekväm på det sättet att det inte var helt kosher-pk. Vilken torde framgå av den efterföljande debatten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-09 11:56:00
|
|
Kalledix |
Svar till 3: Som sagt - i sak håller jag definitivt med dig. Och visst ska man vara sparsam med den typen av förled. Men jag framhåller dock med emfas att det faktiskt ÄR skillnad från fall till fall. Allt sitter inte i ordet - sammanhang och tonfall kan vara minst lika viktiga.
|
| |