Gentleman? Ä, fan!!

Inlägg #1: Postat: 2003-01-07 17:40:00
Thomas L. Aabo
Ja, jag såg filmen. Berördes av den eftersom jag själv har fått kämpa mig upp. Bra film.
Så vi behövs inte längre? Får väl som mina förfäder slänga mig på svärdet då.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-07 17:43:00
nicklas
Sjukt nuförtiden: rövarna tar över. Träng dig före i köer, svara oförskämt på tilltal, ge fan i att besvara post - listan kan bli hur lång som helst!!
Inlägg #3: Postat: 2003-01-07 18:25:00
monica
Högsta graden av "gentlemannaskap"ömsesidig respekt. Alltså behöver alla, säger alla, gentlemannen egentligen.
Och gentle-kvinnan! finns det ordet förresten?
Inlägg #4: Postat: 2003-01-07 19:00:00
lollo
min mormor sa alltid, varenda jul:
"som dom gamla sjunga, så kvittra dom unga". Kom att tänka på det när jag läste prällens rader....
Inlägg #5: Postat: 2003-01-07 19:38:00
annika w.
Tycker monica zoomar in läget jättefint.
Inlägg #6: Postat: 2003-01-07 20:01:00
Åke Holm
Jag skrattar hela stunden, långt efter att jag råkade släppa porten framför nian på hon som gick efter. Det var samma dam ? som tidigare på bussen, när jag ville resa mig och bjuda min plats, sa: "Vad sjutton menar du? Tycker du att jag ser gammal ut?"
Jodu, Kyreus... hon såg lång ut i synen. Och...gammal. *skratt*
Inlägg #7: Postat: 2003-01-07 20:38:00
JohannaP
Som svar på frågan: En gentleman är någon som har artigheten i ryggrader öppnar dörrar, nickar, betalar notan. Hallå, vilka som behöver dem? We all do!
Inlägg #8: Postat: 2003-01-07 20:51:00
mikael v
såg filmen, förutsägbar å trist.

en gentleman? a gentle man. en mild man. ska vara artig å hederlig.

vem behöver honom? många.

men borde vi inte börja snacka gentlemänniskor istället?
Inlägg #9: Postat: 2003-01-07 21:53:00
Linda
Man behöver inte göra sig till en gentleman, det kan man vara i självaste verket av naturen.
Hur du är uppfostrad är en stor del av det hela att man är en gentleman.
Vet man själv hur man behandlar sin älskade elller överhuvudtaget en kvinna är men en gentleman på sitt eget sätt.
Men där ingår inte misshandel,våldtäckter eller något i den stilen.
Som sagt man måste tänka först och handla sen!
Inlägg #10: Postat: 2003-01-08 01:28:00
Peo
Det är klart att det behövs gentlemen. Går jag med min fru på resturang, kommer fram till bordet och jag drar ut stolen åt henne, så tittar varje kvinna i lokalen på sin kavaljer och tänker: "Varför gör inte du så..."

Eg. så handlar det bara om att tänka på sin kvinna först, låta henne känna att du värderar henne högre än nåt annat. För det gör du väl...? Jag gör det iallafall.

För hur svårt kan det vara att, göra ibland, det du oftast tar förgivet ska hända dig...
Inlägg #11: Postat: 2003-01-08 01:30:00
O
Jag behöver en gentleman - en snäll gammaldags man som kan ta sin del av ansvaret för vardagen - och som - älskar och höraktar mig så som jag älskar och högaktar honom. En Man med stort M, mums!
Inlägg #12: Postat: 2003-01-08 11:46:00
juridicus
jag är en sann gentleman: jag tar alltid först av allt, tex smörgåsbordet, som en skyddande gest som ett slags munskänk för att värna de andra mot förgiftad mat.
Laddar...