|
Inlägg #21: Postat: 2003-01-09 18:57:00
|
|
Anna Hahne |
Felet är: Kunskap behöver inte alltid vara bundet till livserfarenhet. Dessutom så behöver inte någon med mer livserfarenhet ha "mer rätt", än någon annan, eftersom livserfarenhet kan ha både positiv och negativ inverkan på åsikter, eftersom alla har varit med om olika saker och alla har OLIKA erfarenheter. Livserfarenhet behöver heller inte nödvändigvis var bundet till ålder, eftersom, som sagt, alla lever OLIKA liv.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-09 19:00:00
|
|
Anna H forts. |
Det kanske även kan vara svårt att få ett objektivt svar från någon som är äldre, eftersom de har färgats av sina upplevelser. Ett ungt sinne, däremot, kan ofta vara mer öppet och oförstört av påverkan från bra el. dåliga upplevelser.
Nån på 20 år kan ha g
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-09 19:00:00
|
|
Anna H forts.. |
gjort en massa saker du aldrig testat och ha en hög med erfarenheter du inte vet något om. Ska du då tala om för denne att du har mer rätt för att du är äldre? Kom igen, för att förkasta någon åsikter så måste du nog ha en bättre anledning än det!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-09 19:07:00
|
|
Anna H |
till svar 19: Jag går min egen väg oavsett vad alla andra tycker. Men det betyder inte att jag inte lyssnar på vad andra har att säga. I slutändan gör jag ändå som jag vill. F.ö vad gäller tonårsuppror så är det något helt annat än att vara kritisk och ifrågasättande mot samhällets normer och oskrivna regler.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-09 21:51:00
|
|
Mike |
Nä nu ids jag snart inte mer. Jovisst Anna vill jag veta mer om Britney Spears, snowboarding eller rave partyn så ska jag fråga dig. Vill jag veta mer om t.ex. vuxna relationer, barnuppfostran, yrkesliv, politik, religion etc så frågar jag dock hellre någon som varit med ett tag.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-11 23:14:00
|
|
Fredrik Grandin |
En sak bara:
Tony Hawk, medelålders - skateboardproffs.
Gustav Fridolin, 19 år - riksdagsledamot.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-01-11 23:19:00
|
|
Anna Hahne |
Kom inte och säg att det enda man kan ha kunskaper inom om man är ung, är "Britney Spears, snowboarding eller ravepartyn". Det omvända gäller förstås också vad du anser att de äldre har kunskap om. Tror du så bevisar du bara din fördomsfullhet.
|
| |