KKKSD

Inlägg #1: Postat: 2003-01-06 15:03:00
Yohannis Petersson
Nej, men det är faktiskt rätt typiskt att människor som lever avsides från den stora folkmassan, isolerar sig och har därför en benägenhet att hitta på orsaker på föreeteelser dom inte vet så mycket om. Detta leder dock många gånger till främlingsrädsla.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-06 17:52:00
Malmöbo
Lever avsides?
Inom 5 mils radie runt Malmö city bor det 3,2 miljoner. Stockholmare däremot lever isolerat och avsides.
I Malmö är svenskarna i åldergruppen 0-19 år i minoritet.
Vem är då kontintal och vem är "bonde"? egentligen..
Inlägg #3: Postat: 2003-01-06 18:46:00
Tommy
Jag antar att detta är bildat utifrån dina egna erfarenheter? Kom inte och säg att det är empiriskt. Jag har nämligen bildat mig den uppfattningen att människor som bor i den stora folkmassan tenderar att ha ungefär samma inställning till människor som lever avsides. Som de som lever avsides har till dem i den stora folkmassan. Detta ligger förmodligen min egen teori i människans natur och har inget med vart man bor att göra. Forts. i nästa post...
Inlägg #4: Postat: 2003-01-06 18:47:00
Tommy
Forts... Det är nämligen så att människan har ett behov av att identifiera sig i grupp. Man vill gärna vara vi och dem. Medvetet som omedvetet. Jag förstår vad du menar, men det var väldigt klumpigt uttryckt. Och ett uttryck för samma/liknande främlingsfientlighet som du tog upp i din insändare. Du kan omöjligt känna alla bonnläppar och bör således inte döma alla utifrån dem du träffat, eller den uppfattning du har av dem. Städa din egen lada innan du gnäller på hur det ser ut i andras.
Laddar...