|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-05 19:15:00
|
|
Henrik G |
Din bedömning om SD är din bedömning. Det finns en hel del i deras politik jag inte är överens med. Däremot kan jag säga att de SDare och SD-röstare jag träffat på knappast är några rassar eller nazzar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-06 13:22:00
|
|
sanna |
bifaller Henrik.
De flesta har sin uppfattning om SD från kvällstidningar. Konstigt att folk plötsligt har så lätt för att köpa deras information när det normala brukara vara kritisk läsning av aftonblaskor...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-06 16:27:00
|
|
Erik Lindgren |
Tyvärr, men jag läser inte aftonbladet. Däremot har jag varit inne på SDs hemsida, och hör å häpna där finns människor med bl a KKK-tröjor fotograferade. Det visar vilket folk partiet samlar. Vidare har jag läst eXpos bok Sverigedemokraterna - den nationella rörelsen, vilken innehåller förjävligt massa fakta i saken. Jag skiter väl i vilka som röstar på dom, de kan lika gärna vara grundlurade idioter. Det är partiet i sig som är det väsentliga, och dom är inte att lita på.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-07 07:00:00
|
|
Malmöbo |
Expos bok var redan tio år föråldrad innan den ens publicerades. Jag har personligen frågat Steig Larsson om han anser att SD idag är rasister. Han pratade istället svepande för att undvika och gav aldrig ett svar. Helene Lööw säger att SD inte är rasister. SD har till Expos fasa rensat ut ordentligt. De som lämnat SD har skapat ND. SD och ND är bittra antagonister idag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-07 07:03:00
|
|
Malmöbo |
Att du sett KKK tröjor på SDs hemsida är en stor lögn. KKKare är inte välkomna i SD, jag tror inte ens att organisationen KKKs ideal finns i skandinavien överhuvudtaget. förutom hos vissa patrialkala invandrarklaner
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-07 12:24:00
|
|
Erik Lindgren |
Uppenbarligen har SD tagit bort bildsektionen från sidan, då blir det svårt att kolla vare sig ett eller annat ifråga om KKK-bilderna jag såg. Och för at breda på med ytterliggare petitess kan jag säga att fackel-loggan som SD använder kommer från National Front, engelsk nazigrupp.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-07 12:30:00
|
|
Erik Lindgren |
Om SD rensat bort alla nazister, hur kommer det sig då att de VÄXT istället för minskat? Vems ord har du på detta? Kan man lita på Mikael Jansson? Politisk grundregel nummer 1: lita aldrig på en politiker. Vad har du fakta som stöder utrensning av nazzar? Ge mig!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-07 20:51:00
|
|
Henrik G |
Det var inte min syfte att göra mig till talesman för SD. Ett parti som enligt min mening lämnar mycket att önska. Min poäng var att det i de flesta fall inte är rasism eller främlingsfientlighet som ligger bakom valet att rösta på dem. Problemet är att alla riksdagspartier har kapitulerat om invandringspolitiken och lämnat fältet öppet för SD i en fråga som allt fler anser som viktigast.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-09 17:42:00
|
|
Erik Lindgren |
Det är klart de har övergivit detta, speciellt efter Uppdrag Granskning. Varenda jävla parti är väl skitskraja för att fel medlem ska sitta med i just den tv-debatten, och dessutom, dagen till ära, vara lite extra slängd i käften.
|
| |