Inlägg #1: Postat: 2002-12-31 17:26:00
|
Michael Ståhlberg |
Hm. Interesting, Åke. Eller som
Karl Marx sa: "Intresset ljuger
inte." Dvs. vi talar alla i egen sak.
Men gör vi det? Jag är mycket
ifrågasättande till det förhärskande
lättsinnet om aborter, men på vilket
sätt talar jag då i egen sak? Eller
när jag förespråkar avkriminalisering
av droger? Jag har inte använt illegala sådana på över 25 år.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-31 17:32:00
|
Michael Ståhlberg |
Ulf Lundell sjöng en gång på
"Den vassa eggen" om att "vi kunde ha behandlat varandra som drottning och kung". Men det gör man inte. Man fjäskar för främmande och är otrevlig mot sin partner. Men har man för den skull
rätt att straffa med otrohet? Bör
det inte handla om öga för öga
åtminstone?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-03 18:35:00
|
Anna |
Ha, ha, nej det har jag inte varit. Jag vet att min sambo älskar mig och han städar och allt. Men jag var otrogen mot min förra och jag är en ärlig människa så det vet han om och det berodde på att jag tyckte att han inte brydde sig om mig.. så delvis rätt har du kanske.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-04 10:46:00
|
Åke |
Michael: Jag är nog unik. Jag fjäskar hellre för min fru. Aldrig för främlingar. trevöig är jag för all del, om så förtjänas. Men fjäskar... aldrig. Så har jag inte så jävla många vänner heller. *skratt* Men de få är för jävligt bra! :
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-04 10:49:00
|
Åke |
Anna: "Städar och allt"? Åååååh! Då kanske han och jag kan utbyta erfrenheter om hushållsskötsel!? Jag trodde jag var ensam... ;
Om jag skulle få för mig att min fru inte brydde sig om mig, skulle jag nog hellre konfrontera henne om saken istället. Alternativt vägra dammsuga en dag. *asg*
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-08 01:14:00
|
agda den försagda |
damen behagar skämta, inte tusan behandlar man en tjejsare som en gudinna, nä det enda som duger är öga för öga-jämlikhet, dvs att båda har ett eget liv, egna intressen, egna och gemensamma vänner och ser till att förvalta sitt pund, jag har hand om ungarna och han har hand om maten, hushållet, bilen, sommaren och kontakten med familj o släkt...
|
|