|
Inlägg #1: Postat: 2002-12-22 04:07:00
|
|
Gnurf |
Jupp...har faktiskt läst den artikeln. Skrämmande och sorgilgt :
Rötägg finns dock överallt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-22 16:09:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Tyvärr ingen länk. Men
Ulrika Messing i brev till AB:
"Rapporterna från Rissne har satt fokus på en allvarlig attitydfråga som vi tidigare inte har haft mod att ta upp till debatt.
Det är de grovt fördomsfulla och i vissa fall aggressivt fientliga attityder som finns hos en del ungdomar med utländsk bakgrund mot infödda svenskar och mot den svenska kulturen."
Observera "inte har haft mod att ta
upp till debatt". Varför?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-23 02:09:00
|
|
Danneman |
Deras resonemang gick ut på antagandet det var ju en hypotetisk fråga, och då är antaganden tillåtna att invandrartjejen är oskuld, och svenskan inte var det. Personligen tror jag också att det är mer traumatiskt för en oskuld att bli våldtagen är en som inte är det. Och om det nu inte är mer traumatiskt, så gör det iaf jävla mycket ondare för en oskuld.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-23 02:13:00
|
|
Danneman |
Nästa resonemang från den förutfattade smygrasisten blir väl ... "Öh, vafan, alla svenska horor är ju´nte sönderknullade, hörru! Det är förjävligt att anta det! Typiskt svartingar, med sina förutfattade meningar!" Ok, jag är svenne, och jag kan lugnt säga att det antagandet skulle jag göra också. Hitta en svenska över 16 som är oskuld är bra mycket svårare än att hitta en kurdiska i samma ålder som är oskuld.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-23 02:18:00
|
|
Danneman |
Ah, vänta, ni vill kanske vrida det de sa till att få det att framstå som om de faktiskt tyckte att det var BRA att svenskor blir våldtagna? Ja, ok, men säg det då! Jag snackar alltså med ett gäng finurliga rassar som pluggat in sig på Goebles propagandametoder.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-23 02:25:00
|
|
Magdalena |
Oskuld eller inte har väl inte med saken att göra?En våldtäkt är en våldtäkt!!Man är väl ingen rasist för att man säger att såna uttalanden är vidriga. Hur fan kan du försvara såna attityder? Dessutom var rissnetjejen bara 14 och troligtvis oskuld om du nu tycker att det spelar någon roll i sammanhanget...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-27 13:36:00
|
|
johan s |
Hur lite vi infödingar och många invandrare vill det så *kommer* Sverige att få samma attityd till sex och kvinnlig frihet som tex Iran. Var 3e svensk är snart från en kultur där den synen råder. I ungdomsskaran kommer dennan andel vara ännu större.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-27 13:42:00
|
|
johan s |
forts...
De som är starka, högljudda, har en mer krigisk inställning kommer att köra över de andra. Så är det bara. Vi från den åldrande infödda klicken kommer att vara borta innom några tiotal år. Jag hatar det: Men om 20-30 år kommer vi säkert också dömma lägre straff åt fäder som hedermördar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-27 13:48:00
|
|
johan s |
säkert kommer vi då att se tillbaka på den gamla onda tiden. Då kvinnorna inte hade någon skamm i kroppen. Då modiga fäder stod upp för sin familjs heder och fick lida i fängelse... Man fick inte ens lära sina barn och kvinnor veta hut! Allt handlar om kultur och just nu håller en mindre tolerant sådan blomma upp här.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-12-29 23:18:00
|
|
Viktor |
"Om jag skulle våldta en tjej skulle jag våldta en svensk tjej"
"Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som en arabisk"
Tacksamma "flyktingar" berättar för DN:s reporter vad de tycker om människorna som vänligt erbjudit dem bostad och försörjning i sitt land. 11-02-00
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-12-30 01:44:00
|
|
Simon |
Vårt rättsystem sänder ju ut signaler om att det är helt riskfritt att våldta svenska flickor: det är bara att hälla lite sprit i dem så är det inte längre våldtäkt.
Dessutom, det finns ju inget straff som man är rädd för. 40-timmars samhällstjänst är allt en gruppvåldtäkt ger Rissnefallet.
|
| |