Stå på dig Ana!

Inlägg #1: Postat: 2002-12-20 15:44:00
K-E Lindkvist
Är inte grejen att "lära" sig hur en viss kritiker tänker och sen utifrån detta ta ställning till om man vill se filmen eller ej? Alla har ju trots allt rätt till sin egen åsikt. Skillnaden är den att kritikern förhoppningsvis kan formulera sig lite bättre än andra och därför får se sina åsikter i tryck.
Karl-Erik Lindkvist, filmrecensent TV4 Mälardale
Inlägg #2: Postat: 2002-12-20 20:19:00
Åke
Anna: Japp! :
K-E: Det behöver inte nödvändigtvis ligga någon sanning hela vägen i detta att filmkritiker alltid skulle fomulera sig bättre än andra. Jag har hört och läst en och annan som fått mig att undra hur de fått jobbet, hur de klarade sig igenom högskolans språk- och uttrycksstudier. Kritikerna tycker dessutom lika ofta OLIKA om en film likaväl som de ibland tycker exakt likadant.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-20 20:20:00
Åke Holm
K-E: Det faktum att en del har ett fint, sakligt och ibland vackert språk gör dem inte automatiskt till dem med bästa omdömet...
Inlägg #4: Postat: 2002-12-20 20:22:00
Åke Holm
Ana: Jag gillar att LÄSA mest, och målar hellre upp bilder i mina sinnen utifrån det jag läser. Skriva fungerar ungefär på samma sätt. jag kanske lägger in lite "Fantasy" framöver.. ;
Inlägg #5: Postat: 2002-12-22 16:20:00
KJ
SÄG VAR DU BOR DIN JÄVEL SÅ FÅR VI SE HUR MYCKET DU KAN SKRIVA SEN
Inlägg #6: Postat: 2002-12-25 10:23:00
Åke Holm
Till svar 5: Var det där till mig? Väx upp grabben! Kom tillbaka SEN, när du kan uppföra dig som folk! Fick du stryk som barn? Prata med någon om det, det är ett tips. Här får du ingen respons för sånt där...
Laddar...