När JA är viktigast i livet

Inlägg #1: Postat: 2002-12-20 11:30:00
Anna Li
Och killar borde också lära sig att säga både Ja och Nej utifrån hur det känns i varje specifik situation. Och tjejer - visst borde vi få säga JA flera gånger och ändå ha kvar rätten att säga NEJ andra gånger.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-20 11:30:00
Anna Li
Det handlar ju inte om ifall man vill eller inte vill ha sex i största allmänhet. Det handlar ju om vilka personer man vill ha det med och rätten att själv välja ut dem. Även om jag knullat med 9 killar av 10 i ett rum så har jag rätt att säga nej till den 10:e - om jag inte gillar honom. Ganska självklart egentligen - men tydligen inte för vissa. Bra skrivet!
Inlägg #3: Postat: 2002-12-20 12:22:00
Thomas L. Aabo
Killar får inte säga nej. Visste du inte det?
Inlägg #4: Postat: 2002-12-20 12:49:00
Mikael
Thomas: precis, för säger vi nej då är vi bögar eller om vi har flickvän så får vi höra saker i stil med "jävla toffel, ta chansen om du har den för fan!"
Inlägg #5: Postat: 2002-12-20 16:45:00
Anna Li
Till Mia; ett förtydligande "Och så dumt att missa killarna" syftar på händelsen som du berättade om; att bara låta tjejerna prata efter gruppvåldtäkten, inte på din text alltså.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-21 17:02:00
q
Anna Li: "Även om jag knullat med 9 killar av 10 i ett rum så har jag rätt att säga nej till den 10:e". Tror du att killlar ställer upp på sex hur som helst och när som helst? Du verkar ha en sjuk manssyn. Din attityd bekräftar bara det Thomas och Mikael säger, nämligen att mannen inte FÅR säga nej. Du borde ta och lära dig ett och annat om killar.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-22 00:01:00
Anna Li
q Läs första delen av samma kommentar som du kritiserar så ser du att jag redan tagit upp det. Det du citerar var bara ett drastiskt exempel för att åskådliggöra att ett nej alltid är ett nej - och det gäller såklart oavsett kön.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-23 15:05:00
Otto Mühl
Snacka om pungspark och knäck för självförtroendet att bli nekad av en brud som knullar med 9 killar innan i samma rum. Ifall han sket i ditt nej där och gjorde det ändå så vore det iofs fel men jag skulle knappast klandra honom.
Inlägg #9: Postat: 2002-12-26 15:27:00
Anna Li
1. Jösses vad det var svårt med drastiska exempel. Jag har ju inte skrivit att själva knullandet ägde rum i rummet precis innan, eller hur?
2. Men bortsett från det, om det vore så som du tolkade texten Otto så borde du klandra den tionde killen. Det är ju fel. ATt du kan tänka så att du inte skulle klandra honom utgår du ifrån att en tjej som ändå knullat med 9 lika gärna kan knulla med 10 som att person inte spelade någon roll. Säger ganska mycket om din grundinställning.
Inlägg #10: Postat: 2002-12-26 15:28:00
Anna Li
Och en knäck för självförtroendet får man räkna med ibland när man försöker uppvakta någon utan att bli våldtäktsman för det.
Laddar...