Vad kostar ett liv?

Inlägg #1: Postat: 2002-12-18 21:34:00
Björn
Man fänglsar oskyldiga i alla länder i världen. Naturligtvis inte med vilje utan av oaktsamhet, men man gör det icke desto mindre. Sverige är inget undantag, att tro att vi skulle vara perfekta är en korkat!
Inlägg #2: Postat: 2002-12-18 23:29:00
kelt
You are a fucking dick! Its no wonder this country is as screwed up as it is. What are you studying dick? Law perhaps? Asshole. Joy Rahman is a hundred times the man you will ever be. God bless him.

An Irishman against swedish racism in the courts, the social services and the rest of the country.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-19 04:36:00
Mi
jag håller med om att kreppes kommentar är oerhört naiv. Men snälla, vad vinner du på sådant aggresivt beteende. Och Kelt, jag har själv bott på Irland, finns rasism där också. Blir så trött på alla som tillskriver oss svenskar detta som någon slags unik egenskap. Och vad gäller sociala skyddsnät så är ju Irland ett stort jävla knytnävslag i ansiktet på mänskligheten. Därmed inte sagt att jag inte älskade Irland och människorna där. But people are the same all over the world!
Inlägg #4: Postat: 2002-12-19 07:06:00
kreppe
jag menar bara att man har otroligt starka grunder innan man kastar någon i fängelse i Sverige. visst, någon enstaka gång kanske det kan bli någon oskyldig
Inlägg #5: Postat: 2002-12-19 09:31:00
Sune
Kelt: hur fan kan du få det till att Joy är irländare? Han är ju från Bangladesh, det står ju i texten. Pucko. Och irländsk folkmusik är en pestsmitta som måste utrotas. Ni gav oss Riverdance, dålig tandhygien och äckligt öl. Bort med Irland!
Inlägg #6: Postat: 2002-12-19 12:14:00
Thomas L. Aabo
Sune. Är hambo, knäckebröd och folköl att föredra?
Inlägg #7: Postat: 2002-12-19 17:27:00
Sune
Ja. Definitivt.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-19 20:51:00
nattens tunga riddare
ja, britter har sällsynt taskig tandstatus, det är då ett som är säkert
Inlägg #9: Postat: 2002-12-31 00:06:00
Erik
Jag stödjer Rahmans kamp för högt skadestånd fullt ut. Om staten missbrukar sin makt, t.ex. genom att fängsla människor utan tillräckliga skäl måste detta beivras på ett för staten kännbart, och för den enskilde ordentligt kompenserande, sätt. Att jag personligen inte tror ett dugg på att personen ifråga är oskyldig har inte med saken att göra.
Inlägg #10: Postat: 2003-04-05 08:29:00
S-M K
Kelt, du ger inte ett särskilt intelligent intryck med ett sådant påhopp. Joy kan naturligtvis vara oskyldig och borde, om så är sagt, få skadestånd så att han inte behöver lida mer. Jag vet ingenting om fallet, men här i Sverige låser man ju knappt in skyldiga människor längre än någon månad. Så jag förstår Kreppes kommentar.
Laddar...