|
Inlägg #1: Postat: 2002-12-17 12:06:00
|
|
Staal |
pUs
Nej, men du hycklar rätt bra ;-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-17 12:09:00
|
|
pUs |
Hycklar? utveckla, tack
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-17 12:16:00
|
|
klas |
Utan generaliseringar kan man inte tänka. Ta ordet "grön" till exempel. En fantastisk generalisering, och det kräver en fantastisk förmåga till generalisering för att kunna ha nytta av det och använda det. Följaktligen, i och med att du kan skriva så är du duktig på att generalisera och låter med största sannolikhet detta glida över i din tro om andra människor. Bara en gissning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-17 18:04:00
|
|
Donken |
Klas - Gör dig inte dummare än vad du är. Det faktum att vi alla, i varierande grad, använder oss av generaliseringar förtar inte löjet i den orgier av generaliseringar som Fredrik generaliserar. Jag har alltid ansett att karln är en första klassens ordbajsare, och efter den här artikeln står jag ännu fastare i min tro. Det är lättare att skriva en uppseendeväckande SKRÄVLANDE artikel än en nyanserad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-17 18:05:00
|
|
Donken |
det sista "generaliserar" ska vara "presterar". "Tro" ska vara "övertygelse". Bråttom. Mat på spisen :
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-17 19:15:00
|
|
klas |
Jag tycker han uppmärksammar nåt som ofta förtigs, att människan har en naturlig drift till fördomar/rasism/mobbing/otäcka generaliseringar. Om du inte hittar några dylika i dig själv så är ju det lovvärt men inte särskilt trovärdigt. Man måste ju inte agera på sina fördommar bara för att man känner dom. Och jag tycker att det är lättare att undvika att agera på mina fördomar om jag hittar dom.
|
| |