1 sätt att överleva döden

Inlägg #1: Postat: 2002-12-16 15:41:00
Whilde
Ja, såväl klassisk som den i mina ögon och med mitt vetande bristfälliga komplexa homeopatin finns i Sverige, dock inte erkänd av allas vår Socialstyrelse. Däremot vet vi att det rör på sig även här, inte minst efter att G Vithoulkas tilldelades Right Lively Hood award 1996, dvs alternativa nobelpriset i medicin.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-16 15:43:00
Whilde
Jag samarbetade med en klassisk homeopat för att kunna bota mig själv. Diagnosen som läkarna gav mig är egentligen irrelevant i sammanhanget, inte minst det latinska namnet, men låt säga att det rörde sig om en s k kronisk inflammation som yttrade sig i inre blödningar m m. Mvh Whilde
Inlägg #3: Postat: 2002-12-16 20:16:00
Marcus P
Det tog ju en faslig massa år innan akupunkturen erkändes - den gången endast som smärtlindring och därför att man funnit en biokemisk förklaring. Då Vithoulkas fick priset var det f.ö. riktigt kul att se hela den församlade läkarkåren samfällt få slag. "Vetenskaplig" artikel om homeopati utlovas - om jag har tid.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-16 21:52:00
Whilde
Det vore intressant med en artikel om den klassiska homeopatin, eller en artikel som visar de distinkta skillnaderna, inte bara mellan kl homeopati och skolmedicin utan också mellan kl homeopati och avarterna komplexhomeopati och irisdiagnostik.
Inlägg #5: Postat: 2002-12-16 21:58:00
Whilde
Jag kan passa på att tipsa om Vithoulkas bok "Klassisk homeopati - en vetenskap". Den innefattar det mesta på ett lättillgängligt och levande språk. Efter 5 års studier av kl homeopati 2 år av praktiska studier närmar jag mig modet att själv skriva en bok i ämnet. Mvh Whilde
Inlägg #6: Postat: 2002-12-16 22:28:00
Marcus P
Jag är för oinsatt för det. Jag tänker fokusera på förhållandet mellan kartan och terrängen, om man så säger. Vithoulkas bok står redan på listan. Oavsett om det är båg eller inte skadar det inte att veta vad det går ut på.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-17 00:25:00
Whilde
Nej, för att kalla något båg bör man nog veta vad det går ut på, och då inte bara intellektuellt. Visst är kl homeopati en filosofi, men som läkekonst lär man känna den och dess motsatsförhållande till skolmedicinen genom att prova den, s a s. Mvh Whilde
Laddar...