Inlägg #1: Postat: 2002-12-16 07:17:00
|
flemens |
Först tänkte jag att du kör nån slags omvänd ironi som är skruvad några varv, men sen när man tänkte efter så har du ju rätt på nåt sätt, även om jag inte tycker att det är rättvist på nåt sätt. Vi män står nog över såna mossiga hämdtankar ;
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-17 04:36:00
|
Mi |
vafan, kvinnor har ju ansetts själlösa och frigida. Kvinnlig sexualitet har varit fult, fult.
Så absurt att säga att män alltid tvingats göra sig förtjänta av sex, när kvinnor inte ens haft samma rätt att vara intresserade av sex.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-17 10:46:00
|
Kalle G |
Överheten har alltid velat kontrollera och styra människor. Ett effektivt sätt att göra det är att kontrollera människans sexualitet, och speciellt om man kan lura i dem att det ligger i hans/hennes eget intresse att begränsa den egna sexualiteten. Folk som har "för mycket" sex har ju mindre tid och ork att arbeta! Samtidigt måste ju ett samhälle få påfyllning av arbetskraft, så sex i barnalstringssyfte måste ju tillåtas och t o m uppmuntras!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-17 10:51:00
|
Kalle G |
Titta t ex hur kyrkan lyckats lura folk i alla år, staten såg att det var effektivt och tog efter det beteendet. Men om du tittar på "gemene man" så tror jag att du får svårt att hitta någon som är seriöst intresserad av att begränsa kvinnans intresse för och frihet till sex! :- I alla fall så länge det inte rör sig om den egna partnern, men där tror jag inte intresset skiljer så mycket mellan kvinnor och män?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-18 20:03:00
|
q |
flemmens: Nä, jag skojar inte det minsta. Men du har rätt i att hämndtankar är mossiga. Min antydan om att hämnden skulle vara någonting rättvist ska mera ses som en tydlig markering mot de som företräder det diamentralt motsatta resonemanget.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-18 20:16:00
|
q |
Mi: Det är inte det minsta absurt, om du tänker efter lite så inser du att det är sant. Alla kultur ska lära mannen att han måste göra sig förtjänt av sex genom att erövra social status. Utan social statur är mannen inte förtjänt av sex. För kvinnan har sex aldrig varit förenat med prestation på samma sätt.
|
|