Poliser får göra som de vill

Inlägg #1: Postat: 2002-12-15 00:52:00
Danneman
Men du vet väl inte ett skit av vad som pågår i andra länder, mer än det du hör på tv. Jag var i Chile för tre, fyra år sedan, ett enligt din definition demokratiskt land, men som i själva verket styrs av de gamla gamarna som styrt landet sen -75. Varje år på Pinnochets födelsedag hålls en vild protest mot gubbjäveln, och denna gång hamnade jag mitt i tumultet. Vad gör då polisen i detta fascistiska land?
Inlägg #2: Postat: 2002-12-15 00:52:00
Danneman
Jo, de använder vattenkanoner och tårgas då det blir för vilt ganska snart alltså istället för att skjuta skarpt på ungdomar. De kan hantera situationen utan att ta död på folk. De lyckas alltså, liksom Sveriges poliskår, effektivt förtrycka en av demokratins grundläggande rättigheter, men utan att ta livet av någon.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-15 12:58:00
Oscar S
Det är lätt att säga att poliserna i göteborg kunde ha löst problemet på ett annat sätt!!! men nu var det så att de varken hade vattenkanoner eller tårgas!!! Det enda de hade var batonger och pistoler... Då måste man lösa uppgiften med de medel man har... Vi borde ha tårgas, gummikulor och el-pistoler!!! då blir det inte så stor glapp mellen batongen och nästa vapen...
Laddar...