Att stjäla ett barn

Inlägg #1: Postat: 2002-12-14 17:23:00
Anna Li
Som jag skriver så är det ganska stor skillnad mellan att inte kunna ta hand om sitt barn dygnets alla 24 timmar vilket skulle kunna vara en korrekt bedömning och att bara få träffa sitt barn varannan vecka. Det är onödigt grymt och inte för någons bästa. Mammor är fysiskt bundna vid sina barn, barnen är fysiskt bundna vid sina mammor inledningsvis.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-14 17:23:00
Anna Li
ATt vara onödigt grym mot någon som nyss fött barn och gör sitt allra bästa är förfärligt! Om inte du tycker det så får det stå för dig och den människa du är.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-15 10:16:00
Uno Hansson
Det framgår ganska tydligt när man läser kommentarerna vilka som mer eller mindre tycks sakna empati och balans i vad som skrivs. Utan empati är det lätt att vara kategorisk och tro sig bestämt veta vad som är skäl nog.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-15 14:17:00
Jon B
Själv känner jag en viss empati med socialmänniskan i Oskarshamn, som säkert ärligt försökt göra det rätta, och nu drabbats av ett helt folk som alla vet hur hon borde agerat.
Inlägg #5: Postat: 2002-12-15 14:57:00
Anna Li
Eftersom hennes uppfattning om det rätta förefaller inkludera att smyga in om natten och ta en tremånaders bebis från föräldrarna för att sedan inte låta dem få träffa barnet mer än varannan vecka så är mina sympatier för henne extremt underordnade mina sympatier för föräldrarna.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-16 09:40:00
Jon B
För allt jag vet kan det ju vara så att åtminstone beslutet om omhändertagande var korrekt, även om genomförandet inte var det. Om hon underlåtit att agera och barnet sedan farit illa hade JJ eller någon av hans kollegor hängt ut damen ifråga för att hon inte skyddar värnlösa barn från att växa upp under orimliga förhållanden. Det är ju lättare att döma om man blundar hårt med åtminstone ett öga.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-16 11:09:00
Anna Li
Även om beslutet är rätt vilket jag hela tiden skrivit kan vara möjligt så är det inte henne det är mest synd om och det borde hon ha vett att inse.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-16 13:38:00
Jon B
Av allt jag har anledning att vara tacksam för så är förmånen att få vara en del av mina barns uppväxt viktigast. Men att jag hittills sluppit att orättist hängas ut i media kommer definitivt högt upp på listan. Inte minst för barnens skull: deras kompisar är ju läskunniga.
Laddar...