10 sätt att bli smal i jul!

Inlägg #1: Postat: 2002-12-13 17:41:00
Christer H
Tejpar? Det är en märklig syn många har på lag och rätt... Det är allså ok att förstöra andras egendom? Det är ju det "adbusters" sysslar med. En annan sak är som Liselotte och andra är inne på, att H&M inte feminismen är den enda vinnaren i denna vandalisering. Förlorare är vi alla som tvingas både se och betala eländet. Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-12-17 05:18:00
Mi
andras egendom? vem fan betalar mig för att jag ska behöva stirra på reklam dagarna i ända. Man kan ju gå någonstans utan att något säger.. KÖP KÖP KÖP...

Har majoriteten valt detta?
Inlägg #3: Postat: 2002-12-17 13:43:00
klas
mi:Tror faktiskt du får litet tillbaka från reklampelarna faktiskt. Det är väl kommunen som hyr ut platserna? eller hyr ut rätten att hyra ut reklampelare. Då går ju en del av hyran till kommunerna dvs till våra gemensamma skattemedel. Inte säker men tror det funkar så. Så rösta på reklamplatsfientligt parti kanske?
Inlägg #4: Postat: 2002-12-17 18:01:00
Mi
så om någon säljer min kropp mot min vilja, så är det faktiskt lite ok, så länge jag får tillbaka lite av pengarna?

Inser du inte vilket högt pris vi betalar för att leva i ett så kommersiellt samhälle?
Inlägg #5: Postat: 2002-12-17 18:02:00
Mi
jag betalar väl för fan skatt, räcker inte det?
Inlägg #6: Postat: 2002-12-18 21:45:00
Mikael
Många reklampelare på busshållplatser o dylikt får kommunen egentligen inte in några pengar på, dom låter helt enkelt ett företag bygga busskurer och företaget får då även hyra ut reklamplatser på dom. Dessa företag är f.ö. bara intresserade av att tjäna pengar, moraliska betänkligheter är inget för dem..
Inlägg #7: Postat: 2002-12-24 21:03:00
Peter
Mi, förstår dig, det är ett hemskt samhälle vi lever i, men inte blir det bättre av vandaliseringar. Ständigt denna uppåtgående våldsspiral. Skulle inte se fint ut om alla som inte tyckte om ngt gick och slog sönder det.
Laddar...