Sena tankar om Göteborgskravallerna

Inlägg #1: Postat: 2002-12-13 16:45:00
Andreas B
Nej, men om du döms till fem års fängelse på ytterst diffusa grunder. De låga bevisningskraven och de extremt höga straffen tyder på ett politiskt syfte med domarna.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-14 23:31:00
Oscar S
Andreas B: De hårda straffen var för att demonstranternas stenkastande lika gärna kan liknas vid mordförsök!!! De kastade mot poliserna för att träffa, och om man hade fått en sten i huvet var det stor risk att död... jag anser inte att straffen var för hårda, de var kanskse till och med för korta!!!
Inlägg #3: Postat: 2002-12-15 12:05:00
Stefan
Straffen var definitivt för korta för de poliser som kastade sten på aktivister. Mordförsök som mordförsök!! Polisen hade hjälmar, aktivisterna hade det inte. Lika brott ska ge lika straff. Eller?
Inlägg #4: Postat: 2002-12-16 14:29:00
Thomas L. Aabo
Stefan! Du är kopmplett vilse i pannkakan. Polien har rätt att hålla ordning genom våld. Politiska huliganer inte. Lätt som en plätt!
Inlägg #5: Postat: 2002-12-16 21:04:00
Stefan
Jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att polisen har rätt att hålla ordning genom att själva kasta gatstenar. Jag antar att det kan bli fråga om ett nytt tjänstevapen isåfall istället för pepparsprej. Eller kanske som komplement.
Laddar...