Inlägg #1: Postat: 2002-12-12 19:50:00
|
DHC |
Anledningen till att småbutiker tar på sig jobbet är för att de hoppas att kunderna ska handla där, sköta alla ärenden på en gång. Jag hoppas iaf det, för butikerna måste väl inse att det finns ett skäl till varför posten gör sig av med verksamheten. Svensk kassaservice är ett skämt som kommer läggas ner inom ett par år, kom bara till för att Björn Rosengren "ryckte in" och stoppade VDns planer på att lägga ner kassorna.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-12 19:53:00
|
DHC |
Det är ganska svårt: Posten är ett organ som behövs, men det är inte lika viktigt som andra olönsamma nu snackar vi bara här, ej i indirekt form verksamheter, t.ex. polis, brandkår, sjukvård. Hur göra, ska staten bekosta det också? Privatisera? Jag vet inte. Men att Posten gör det hela för "kundernas bästa" är nothing but pure bullshit. Det handlar ENDAST om att spara pengar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-12 19:59:00
|
Erik Lindgren |
Vad jag inte fattar är vart alla jävla pengar tar vägen? Hela tiden skall man ta ut mer skatt, mer pengar. Spara på skolan, spara på Posten, spara på äldrevården, spara på allt.
Vart i helvete tar alla pengar vägen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-12 22:07:00
|
Bertram |
Det kanske är färre som jobbar i tjänst utanför "det allmäna" och det i sin tur gör att det kommer in mindre pengar?
|
|