Inlägg #1: Postat: 2002-12-11 18:13:00
|
Tjabo |
Och skulle jag fortsätta och påstå att även män är objektifierade i media som t ex. Lacoste reklamen skulle jag ändå bara mötas av mothugg i karaktär: Men kvinnor har varit det i ALLA tider. Därför slutar jag här, för ack o ve jag är ju känslig, o den egenskapen uppskattar kvinnor hellre teoretiskt än satt i praktik hos oss män... Är jag bitter? Svar: JA!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-12 00:02:00
|
Marcus P |
Självklart objektifieras även män i reklamen. De är bara objekt av en annan sort.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-12 00:45:00
|
Tjabo |
Hmm, annan sort? Hur menar du då? utöver det självklara..Specificera är du snäll...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-14 17:12:00
|
Katarina |
hm, jag tycker nog skillnaden är i "innehållet" i idealbilderna.Män i reklam ska se starka o handlingskraftiga ut,medan kvinnor är mer som prydnadsföremål.Om man bytte ut exvis en kvinna på en hm-affisch mot en man i kalsonger o exakt samma position, uttryck etc skulle det se helt absurt ut, har aldrig sett en man avbildas i en typisk kvinno-pose.Sen att stereotypbilder av "manlighet" är lika inskränkt som vice versa självklart.Det lika illa men en artskillnad.
|
|