Braj-demokrati

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-12-11 13:37:00
Jan-Olov
Javisst ! Man får göra vad man vill, MEN det ska definitivt inte ligga till last för samhället om nått går snett. Man visste mycket väl hur det eventuellt kunde gå då man började med droger och jag tycker att man själv då också ska få vara ansvarig för detta och inte bara skylla ifrån sig om nått går snett.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-11 14:00:00
Mike
Jan-Olov:Fram till 1944 var ju sodomi analsex förbjudet. Om man ägnar sig åt det ökar ju risken för att man får HIV/Aids, dvs att man kommer att "ligga samhället till last" Kanske ytterligare ett område där du kan propagera för förbud/avhållsamhet.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-11 14:09:00
Jan-Olov
Med kondom så skyddade men sig mot HIV. Nu förstår jag inte vad detta har att göra med Cannabisbruk.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-11 14:19:00
Red
Så du menar alltså att alla beteenden som ev. kan vara skadliga för individen och i förlängningen ligga samhället till last skall förbjudas? Då kan vi ta och börja med de legala drogerna, skräpmat, godis, chips, oskyddat sex. Ja listan är oändlig. Förstår du inte det ologiska och inkonsekventa i ditt resonemang?
Inlägg #5: Postat: 2002-12-11 14:23:00
Thomas L. Aabo
Jan -Olov, svar 3. Mikes jämförelse är relevant till skillnad från den du gjort i en anna nkomm. linje mellan fortkörare och användare av lätta droger.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-11 14:24:00
Jan-Olov
Samhället har tillräckliga problem idag att handskas med sådana typer av problem så varför införa ytteröiggare ett problem. Genom att det idag är olagligt så kan i alla fall vi i samhället markera vad vi tollererar och inte. Så länge som inte 50 eller mer anser att det bör vara lagligt att röka på så förstår jag inte varför Cannabisbrukare på nått sätt skulle skonas från lagen och inte andra grupper får samma rättigheter.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-11 14:26:00
Jan-Olov
Det jag sa om fortkörare va att det är inte på nått sätt mer synd om fortkörare än andra som väljer att bryta lagen. Om det på nått sätt är mer synd om Cannabisbrukare än andra kriminella så tycker jag det minst sagt är tragiskt.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-11 14:27:00
Tommie Nygren
Så länge inte 50 eller fler är bögar förstår jag inte varför de ska ha rätt att leva. Så länge inte 50 eller fler är vita förstår jag inte varför svarta ska få leva. Så länge 50 eller fler inte är blinda förstår jag inte varför de ska få lära sig blindskrift. Massan har tyvärr inte rätt att förtrycka individen. Snälla Jan-Olov. Läs argumenten OCH min nästa artikel och FÖRSÖK öppna ögonen. Du får tycka som du vill, men du måste också våga vara ödmjuk.
Inlägg #9: Postat: 2002-12-11 14:29:00
Tommie Nygren
En fortkörare kan döda andra om han kör av vägen, men det är ju inte mer synd om honom. Påståendet om att det är synd om cannabisbrukare är väl grundat i det att det är olagligt utan saklig grund? Alltså en orättvisa. Du menar ju att man inte får ifrågasätta lagar och hävda att de är orimliga!
Inlägg #10: Postat: 2002-12-11 14:29:00
Jan-Olov
Jag sa inte 50 fel bögar. Jag sa att om fler än 50 ANSER.... en viss skillnad. Enlöigt SIFO undersökning så är ni i storleksordningen 5 som är för. Det finns otroligt många 5-grupper i samhället som har betydligt viktigare frågor än rätten att få röka på.
Inlägg #11: Postat: 2002-12-11 14:32:00
Jan-Olov
Eftersom man i Cannabisfallet säger sig kuna avgöra då sitt bruk av drogen inte skadar någonannan så borde det också förutsättas att man då kan avgöra då det skadar någonannan i fortkörningsfallet också. Om det va så att människor kunde avgöra då bruket av en drog är skadligt för dom själva och andra så skulle vi inte ha problem med droger alls i samhället.
Inlägg #12: Postat: 2002-12-11 14:39:00
Tommie Nygren
Har du nedsatt fattningsförmåga Jan-Olov? Du trollar bara. Du svarar inte på ett enda motargument, du försvarar inte dina åsikter med argumentation utan med teknikaliteter. Du bestämmer återigen att "otrolig många" andra frågor är "betydligt viktigare" än rätten att få röka på och jag undrar vem som dog och gjorde dig till åsiktschef? Berätta nu varför cannabis ska vara olagligt!
Inlägg #13: Postat: 2002-12-11 15:05:00
Mikael
Tommie svar 12: Cannabis borde vara olagligt enligt honom därför att då har han en chans att reta upp folk, han borde slå sig ihop med tumeric och gibichung på kuro5hin.org ...
Inlägg #14: Postat: 2002-12-11 15:16:00
Jan-Olov
Cannabis är olagligt pga att vi här i Sverige vill ha det så.
Inlägg #15: Postat: 2002-12-11 15:24:00
Thomas L. Aabo
Jan Olov, svar 10 och 14. Att endast 5 ? tycker så är för att staten och massmedia ljuger.
Beslut ska tas på vetenskaplig grund.
Inlägg #16: Postat: 2002-12-11 15:26:00
Jan-Olov
Jag tycker att det är en smula magstarkt att anklaga svenska folket för att leva i en lögn och inte förstå bättre och därefter anse sig själv som besittare av den enda rätta sanningen. Människor KAN tänka kritiskt helt själva.
Inlägg #17: Postat: 2002-12-11 16:01:00
Helena
Nä, när det gäller cannabis och narkotikapolitiken i allmänhet verkar det inte som om det svenska folket kan tänka kritiskt. De flesta verkar faktiskt okritiskt ta in all skräckpropagande de blir serverade. Ibland undrar jag om det svenska folket är exceptionellt dumma... Säger någon myndighetsperson att "hasch är jättefarligt" så finns det många människor som skulle svälja detta påstående med hull och hår och se det som den absoluta sanningen. Tyvärr.
Inlägg #18: Postat: 2002-12-11 16:22:00
Jan-Olov
Annars kan det va så att många sett människor fara illa av såväl alkohol som andra droger. I många fall så har det gått väldigt fort gällande Cannabis. Att säga att en stor del bara sväljer saker med hull och hår är i detta fall en stor nackdel för eran del och erat förtroende minskar ännu mer till en föjd av detta. Upp till bevis, engagera er, starta egna våredhem för de som missbrukar etc. Då kommer vi garanterat att tro er.
Inlägg #19: Postat: 2002-12-11 17:00:00
Mike
Jan Olov du illustrerar på ett utmärkt sätt av grundproblemen med demokrati. Majoritetens upplevda rätt att förtrycka en minoritet. "It is bad to be oppressed by a minority, but it is worse to be oppressed by a majority..... from the absolute will of an entire people there is no appeal, no redemption, no refuge but treason."
-- Lord Acton - "The History of Freedom in Antiquity" 1877
Inlägg #20: Postat: 2002-12-11 17:42:00
Lumpus
Jan Olof. En majoritet människorna trodde förut att jorden var platt. Varför? Jo för att myndigheterna i det här fallet kyrkan framställde det som erkända fakta och mörklade nya uppgifter. Ser du likheten med dina argument och faran med att bara acceptera info från ett håll som du iaf verkar göra? Om inte förklara.
Ps.För att få tag på "opartisk" cannabisinfo måste man leta själv. Gäller fö mycket annat också
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...