Braj-demokrati

Inlägg #1: Postat: 2002-12-11 13:28:00
Jan-Olov
Om det inte va så att drogen betyder så otroligt mycket i mångas liv så skulle vi inte behöva ha den här debatten överhuvudtaget, eller hur ? Nu är det så att den Cannabis är en stor del an en del människor liv, så stor del så att man anser att man kan sparka undan demokratiska grundpelare och dumförklara "Svensson" och kalla han/hon för outbildad och ukunnig och den medeldumma Svenssom bara okritiskt köpt statens argument.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-11 14:44:00
Jesper N
Vad menar du? Jag har försökt tolka svar 1, men det enda jag kan få det till är att du ogillar vissa av drogliberalernas argument. Skulle det i så fall göra din argumentation bra?
Inlägg #3: Postat: 2002-12-11 21:24:00
rh
sparka undan demokratiska grundpelare och dumförklara "Svensson"

det där är dina ord....
Inlägg #4: Postat: 2002-12-12 00:34:00
Petter H
Jag baxnar. Menar du, J-O, att man inte ens ska kunna vara mot en lag, p.g.a. att den har blivit klubbad av riksdagen? Är det alltså: "Var inte mot lagen om x, eftersom det är lag om x"? Dumförklaring av "Svensson"... HEJ! OCH HÅ!
Inlägg #5: Postat: 2002-12-12 11:38:00
Michael Bärlin
Det där argumentet använder J-O på flera ställen: Det är olagligt och DÄRFÖR är det fel, och eftersom det är fel får man inte kritisera lagen. Maken till ointelligent argumentation får man leta efter.
Laddar...