Lägg ner luciaomröstningarna!

Inlägg #1: Postat: 2002-12-10 13:56:00
Susanne Gräslund
Átt vårt samhälls klimat uppmuntrar folk att ställa upp i liknande tävlingar är ju själva poängen. varken jag eller Gudrun vill leva i ett sådant samhälle och därför vill vi ändra på det. På samma sätt som att vi inte vill leva i ett samhälle där den starke får slå den svage vill vi feminister inte leva i ett samhälle där kvinnor uppmuntras till objektifiering. Med politik kan man förändra samhället.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-11 04:01:00
Man
Har inte den enskilda individen något som helst eget ansvar? Om t.ex. luciaomröstningar är kvinnoförnedrande, är då inte tjejerna som ställer upp i dessa spektakel ganska puckade? En analogi: Om jag som man köper sex av en prostituerad kan jag inte ursäkta mej med att jag fostrats in i detta beteende p.g.a rådande samhällsklimat. Jag har i så fall begått ett brott o. får stå till svars för det. Kan man inte kräva att kvinnor också ska ta ansvar för sina handlingar?
Inlägg #3: Postat: 2002-12-12 09:26:00
Janne
För jösse namn, Man.
Allt som kvinnor gör, som inte passar feministvänstern, är helt klart männens fel. När skall du lära dig detta självklara fenomen?
Laddar...