Poliser får göra som de vill

Inlägg #1: Postat: 2002-12-06 14:53:00
MO Igen
Personligen känner jag mig trygg när jag vet att polisen inte räds för att ta i med hårdhandskarna mot de som ställer till problem i samhället. Försök att inse att det inte finns några "onda" eller "goda" människor i det här sammanhanget. Bara lagbrytare och icke lagbrytare. Oavsett politisk färg.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-06 15:28:00
Kalle G
Du snubblar på dig själv ganska rejält i din iver att skriva ner Ali. Först avfärdar du hans åsikter och trovärdighet pga hans politiska hemvist. Jag trodde att alla åsikter och röster var lika mycket värda i en demokrati... Sen säger du att det inte finns några goda eller onda, oavsett politisk hemvist. Snyggt fotombyte. NOT!
Inlägg #3: Postat: 2002-12-07 02:17:00
Erik Lindgren
Word, Kalle. Ett annat fall på eget grepp är det om lagbrytare och icke-lagbrytare. Polisen bröt mot lagen, det gjorde demonstranterna också.
Vissa av demosarna. Så vad vill du mena med att peka på de ickevåldsutövande demonstranterna?
Inlägg #4: Postat: 2002-12-07 12:28:00
Per Sandström
Men ni missar ju MOs poäng! Ali Estabi skulle bara blivit glad om nazister hade tvingats ner på marken och blivit liggande där en timma. Enda anledningen till att han är sur är för att det var vänstern som fick bita i gräset!
Inlägg #5: Postat: 2002-12-07 19:24:00
Mikael
Per: så eftersom Ali Esbati är vänster så bröt inte polisen mot lagen? wow, så dom skulle ha brutit mot lagen om AE var med i MUF istället eller vad är det du försöker säga? ifvictim left && ali left policecrime FALSE; else policecrime TRUE; kanske?
Inlägg #6: Postat: 2002-12-08 18:03:00
Bertram
Nej.
ifvictim left

AliSurSomFan;

else

AliSkiterIVadPolisenGoer;

Är vad per försöker säga. Det är ett inte alls oväntat beteende av Ali och man kan inte förvänta sig att han skall skriva artiklar om alla oförätter som görs i alla möjlig sammanhang heller.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-08 23:52:00
MO
Kalle G, var mina kommentarer verkligen så svåra att förstå. Jag förenklar lite: Esbati blev sur just för att det var vänsterungdomar som fick på nöten. Hade det varit fråga om nynassar hade han förmodligen korkat upp något ryskt eller kinesiskt champagnesubstitut och utbringat en skål framför Stalinporträttet han har i vardagsrummet.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-08 23:54:00
MO Igen
Och Kalle G, om du på allvar tror att människor kan delas upp i onda respektive goda är du mer än lovligt naiv. Det är bara en fråga om vems sympatier man vinner! Bråkmakare ska behandlas som avskum, oavsett om det är ölpimplande skinnskallar eller bortskämda medelklassungar som förläst sig på vänsterpropaganda.
Laddar...