Porrskådis till dotter?

Inlägg #1: Postat: 2002-12-05 23:32:00
Mike
Jag tror att man kan känna sig utlämnad som förälder anhörig om ens barn blir porrskådis även om man respekterar deras val. Speciellt med tanke på att så många i omgivningen anser det vara skamligt, även om man inte själv anser det.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-05 23:54:00
UEJHE
Jag skulle aldrig acceptera det. Skulle du acceptera att ditt barn var drogberoende? Jag står inte bredvid och tittar på när mitt potentiellabarn misshandlar sin egen kropp och själ.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-06 14:23:00
Mike
Så du anser att sex är misshandel? Eller misshandlar man sig själv om man är exhibitionist? Drogberoende är väl ett sjukdomstillstånd - så nej jag vill inte att mina barn ska vara sjuka. Att man inte delar andras syn på sex t.ex. är dock ingen sjukdom. Även om man för trodde att t.ex. homosexualitet var en sjukdom.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-07 01:32:00
jens
"Det största problemet är väl ens egna och andras traditionella syn att sex är något privat."
Är det ett problem, vill du att det ska vara tvärtom? Är det promiskuitet vi ska eftersträva?
Inlägg #5: Postat: 2002-12-09 14:39:00
Mike
Jens: Bra påpekande. Nej jag tycker inte vi ska eftersträva promiskuitet. Jag tycker att vi ska eftersträva att inte klassa andra som omoraliska eller "offer för patriakatet" bara för att de inte har samma syn på t.ex. sexualitet som oss själva. Vare sig vi är puritaner eller promiskuösa, exhibitionister eller pryda. Dvs problemet uppstår eftersom porrskådisar och prostitueradestöts ut pga av intolerans och oförståelse.
Laddar...