Poliser får göra som de vill

Den här tråden diskuterar artikeln Poliser får göra som de vill.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-12-05 17:55:00
Christer H
En viktigt ifrågasättande artikel faller pladask av alla lögner och överdrifter, synd. Har någon polis ställts till svar för batongslag och "hor"tillmälen? Nä.. Hur du kan komma fram till dessa tre "slutsatser" är för mig obegripligt. De är rena fabuleringar, och kan inte dras ur några domslut. Vore det inte bättre att debattera fakta? Trots din affektion, eller kanske just därför. Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-12-05 18:21:00
Michael Lundahl
Ali, du jagar mygg och silar kameler. Vad tror du att jag är räddast för? 1 Att nationella insatsstyrkan - i jakt på vad de tror är en beväpnad person som är ute efter att MÖRDA dem - låter mig ligga på marken och säger ett eller annat fult ord åt mig. 2 Kravallturister som med berått mod går till anfall i stor skala mot allt och alla de känner för.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-05 19:01:00
dani
bra skrivet.. det är en skandal att polserna frias gång på gång medan aktivisterna döms till så hårda straff.. detta innebär att man är oroad för rättsäkerheten som finns i sverige och förtroendet för rättsväsendet kommer att försvagas.. och även för demokratin..
Inlägg #4: Postat: 2002-12-05 19:02:00
Ramona Danlén
Denna gången var det inte terrorister som tog tillfället i akt och gömde sig blöand gisslan men nästa gång kan det vara så och då tror jag, om man inte är helt dum i huvudet, att man blir väldans glad åt att poliser gör sitt jobb!
Inlägg #5: Postat: 2002-12-05 19:47:00
Stefan
Underligt nog gicks skolan igenom av Securitasvakter ett par timmar innan insatsstyrkan slog till på jakt efter vapen. Tror polisen på allvar att eventuellt efterlysta skulle stanna kvar på skolan efter det? Sen är det intressant att stenar mot kravallutrustade poliser utgör livsfara, men polis som kastar sten mot demonstranter är ursäktligt. Kastade polisen mjukare stenar?
Inlägg #6: Postat: 2002-12-05 20:08:00
Stefan
Skulle polisen blivit frikänd från ett av de mest uppenbara fallen av mened sverige någonsin skådat? Polisen åkte ju dit med brallorna nere, han blåljög, fångad på film, och vittnesmålet bidrog starkt till domens längd! Jag mår illa...
Inlägg #7: Postat: 2002-12-05 21:12:00
Erik Lindgren
Alla som tycker att polisen gör rätt jämt har problem med det kritiska tänkandet. Poliser är också människor, om packet kan göra fel, kan de också. Det är snuten som ska skydda oss, men uppenbarligen gör de inte det. Alla som någon gång haft med polisen att göra i realiteten vet hur det går till. Erfarenhet, kära poliskramare, står över allt skitsnack. Även mitt och Görans. Polisen får faktiskt göra nästan vad som helst, det kan du kolla i polislagarna.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-06 08:44:00
Calle
Du är en sopa. Jag pallar inte läsa din jävla skit
Inlägg #9: Postat: 2002-12-06 10:54:00
Gustav
Det är sjukt hur polisen kan göra såna saker utan att få något straff!!!
Inlägg #10: Postat: 2002-12-06 12:49:00
Roger
Oavsett vad man tycker om sakfrågan så tycker jag att du Ali ska ha creds för att vara en av de väldigt få kända personer som skriver på Sourze, och sedan även är beredd att diskutera vidare under kommentarfältet.
Inlägg #11: Postat: 2002-12-06 13:52:00
Jörgen G
Att rättsapparaten med HD i spetsen tycker att det är OK att polisen manipulerar bevis och begår mened känns väl sådär...
Inlägg #12: Postat: 2002-12-06 14:11:00
Thomas L. Aabo
"...Men hon är en intelligent och tänkande människa. ... Så för några år sedan gick hon med i vänsterpartiet. ..."
Handlingen motbevisar påståendena.
Inlägg #13: Postat: 2002-12-06 14:35:00
Nartin
Michael Lundahl: Jag efterlyser en debattartikel från dig där du belyser de punkter som du tycker att Ali Esbati undviker i sin artikel. Alis artikel försvarar ju inte terror-aktivisterna - den belyser bara en annan ingrediens i "Göteborgskalaset".
Inlägg #14: Postat: 2002-12-06 14:50:00
MO
Och jag gissar att du hade varit lika upprörd om det varit fråga om skinnskallar och högerextremister? Ledsen, men i och med att du är ordförande i Ung Vänster har dina åsikter noll trovärdighet och noll betydelse i det här fallet, eftersom det var just vänsterungdomar som fick lära sig vad det innebär att gå i strid med bylingen.
Inlägg #15: Postat: 2002-12-06 20:47:00
Marcus P
Det mest fantastiska med den här artikeln är den enorma mängd kommentarer som åtgår till den uttröttande och intetsägande diskussionen om huruvida unga människor med måhända extrema vänstersympatier är djävulens redskap eller inte. Frågan om likhet inför lagen - även för poliser - är en fråga som borde angå även liberaler. Tyvärr verkar det som om dollarliberalerna och macdonaldskapitalisterna håller sig undan så fort det verkligen handlar om klassiskt liberala hjärtefrågor.
Inlägg #16: Postat: 2002-12-07 09:39:00
Johan S
Polisen tvingade ned ungomarna på marken av en anledning, inte därför att ungarna var röda eller för att polisen var elak. Polisen hade nämligen fått information om att en beväpnad terrorist skulle ha infiltrerat folkhopen.
I artikeln nämner AE inget om den bakgrunden, nej polisen är oberäknelig och elak, det är därför de gör som de gör. Tvivlar på att AE någonsin tyckt att polisen gjort något bra någon gång.
Inlägg #17: Postat: 2002-12-07 17:31:00
frida
jag blev faktiskt förvånad när jag insåg hur många människor här som inte kan föreställa sig att även poliser begår misstag i pressade situationer.
Inlägg #18: Postat: 2002-12-07 18:27:00
Maria
Det polisen gjorde i Göteborg är lagvidrigt. Vare sig man än liberal som jag eller vänsterpartist som Ali borde man uppröras av att människor som ska vara professionella kan uppvisa ett sådan brist på omdöme. Några poliskonstaplars tårar i rätten går inte att ända det som hänt. De handlade fel, men de slapp straff för de är poliser. Så har det alltid varit, poliser håller varandra om ryggen. Äckligt är vad det är, funderar på att flytta från detta rättslösa land.
Inlägg #19: Postat: 2002-12-07 22:06:00
aaa
Bra skrivet..!
Inlägg #20: Postat: 2002-12-07 22:19:00
Daniel Crüsell
Johan.S med flera skriver att polisen gjorde som dom gjorde för att dom hade information om att det skulle finnas en beväpnad man bland dom...

Jo det är sant och då har polisen rätt att göra dom dom gjorde.
MEN dom har INTE rätt att säga "jävla horor nu får ni igen. svartskalle du passar nere på marken där du kan slicka mina kängor. m.m"

Det är väl det man har vänt sig emot..
I allafall jag och dom flesta andra som var med
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...