|
Inlägg #21: Postat: 2002-12-29 23:51:00
|
|
viktor.berthilsonmp3.nu |
Jag vill inte se min dotter i en porrfilm, men vad har det egentligen med saken att göra? Vill jag se henne som städare, som sopåkare, som strippa eller som kloakdykare? Nej självklart inte men ska de yrkena förbjudas för att de inte är lika "fina" som andra? Man önskar ju självklart sina barn det bästa och inget annat är gott nog. Det måste du väl ha hört.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-02 20:59:00
|
|
Tom |
Tommy, sånt handlar ju om individuella livsåskådningar och värderingar. Det som är ovärdigt för en kan vara helt okej för andra, speciellt när det gäller sexuellt beteende och njutning. Vad är det du vill egentligen förmedla? Skall porrkonsumenter få dåligt samvete för att de inte skulle vilja se deras döttrar som porrskådisar? Och varför är porrfilmer fel? Och vem är det som bestämmer människors sexuella värderingar?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-18 20:09:00
|
|
lodjuret |
varför är det alltid värre att knulla mot betalning än att göra det gratis?
One-night-stands är väl att knulla en främling? Oavsett det sker framför en kamera, analt eller med halva familjen som ser på. Som när folk bor 16 personer i en tvårummare och aldrig kan räkna med att göra det solo, privat, utan publik i alla åldrar.
om jag säljer min arbetskraft, är jag prostituerad då, eller bara ett knull?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-18 20:21:00
|
|
alltienkopp |
att onanera är att ha sex med sig själv, dvs med någon man älskar. alla tjejer jag känner har sett och/eller ser porr, konsumerar porr i någon form. att onanera ibland trots att man har en partner är som att äta fler än en frukt, när man är sugen. och det är ofta tjejer onanerar fast de har en partner, liksom killar gör. det är naturligt och ävenså nyttigt.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-18 20:33:00
|
|
alltienkopp |
själv har jag en kluven inställning till precis allt, jag håller alltid med den som argumenterar först, ja och med nästa, nästa, nästa och med nästa. alla är så duktiga på att tala i andras och i egen sak att jag blir alldeles lyrisk och bara önskar jag själv vore ett sådant proffs på att få det mesta att låta fullt acceptabelt, som tex att ta emot lön för att ligga andra till last,
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-21 11:49:00
|
|
Hanna Holgersson |
Vad som är intressant i Tommies artikel är just, tänk efter och sen säg vad du tycker, och fråga dig sen vad säger det om dig? Vad säger det om porr, och vad säger det om samhällets inställning till porr?
Ett jättebra sätt att angripa det på enl mig, visserligen krävs det ju något mer av läsaren än vad det verkar finnas här.
Annars oerhört intressant.
Sen vill jag nog också påstå att känslor är rationella, beroende på hur mogen man är.
|
| |