Porrskådis till dotter?

Den här tråden diskuterar artikeln Porrskådis till dotter?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-12-05 10:51:00
DHC
Samma argument går att utnyttja mot många dokusåpatittare, vilket utgör en stor del av svenska folket: Vill du att ditt 18-åriga barn ska ställa upp i en dokusåpa? med risk för att skämma bort sig inför "hela svenska folket" på diverse olika vis De som svarar nej på ovanstående och ändå tittar på dokusåpor har lika mkt dubbelmoral som porrkonsumenter som inte vill att deras dotter ska ställa upp i porrfilm.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-05 11:57:00
Michael Bärlin
Du har en poäng i att det finns inkonsekvenser här, men dom är sannolikt mer generella, inte begränsade till just sexindustrin. Jag vill inte att min dotter ska jobba i en gruva, men ändå köper jag föremål av metall. Jag vill inte att hon ska bli popsångerska, ändå lyssnar jag på musik. Människor tänker irrationellt, inte bara när det handlar om sex.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-05 12:03:00
Thomas L. Aabo
Din artikel betyder att om man inte stöts av tanken, då måste konsekvensen vara att man heller inte ser ner på de aktörer eller aktriser vars tjänst man konsumerat.
Inte alla ser ner på dem.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-05 12:33:00
Michael Lundahl
Tänk om din dotter blir porrstjärna en dag då? Vad gör du då?

Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2002-12-05 14:11:00
Tjomster
Tja tommie, sluta kolla på skräck- action -och alla andra våldsfilmer. Tänk om din son/dotter råkar ut för nåt sånt. Argumenten håller inte, vi måste vara realistiska.. shit happens.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-05 14:51:00
Lisa
Vore det inte bättre att ställa frågan så här istället: "Skulle du som pappa vilja sitta och onanera till en porrfilm där din egen dotter agerar?" För det är väl inte bara "titta på porr" utan det är väl "onanera till porr" ni gör? Är detta då en typ av incest?
Inlägg #7: Postat: 2002-12-05 18:48:00
filikoster
Då var det dags igen, samma trötta argument som vanligt. På frågan om man skulle vilja att ens dotter medverkade i porrfilmer svarar de flesta nej ungefär av samma anledning som att man inte vill att denna skall jobba på McDonalds eller vara med i en dokusåpa, som tidigare kommentator tagit upp. Om det varit min son som varit med i Ass-Fucked Sluts 18 hade det bara varit att hälsa honom välkommen in i leken. För killar är väl alltid med i p-rullar av "rätt" anledningar?
Inlägg #8: Postat: 2002-12-05 23:02:00
G
vill du, när det kommer till kritan, att ditt barn ska äta fet mat?
Inlägg #9: Postat: 2002-12-05 23:26:00
Mike
Man vill väl att barnen ska bli lyckliga. Om ens barn hamnar i porrbranscen och man märker att de trivs med det så tror jag man kan acceptera det ganska bra. Det största problemet är väl ens egna och andras traditionella syn att sex är något privat.
Inlägg #10: Postat: 2002-12-06 08:54:00
Erik
Det där är ett värdelöst argument. Jag skulle inte gilla att min mamma hade sex med någon annan än min pappa. Alltså kan jag inte bli ihop med en kvinna som har barn i ett tidigare förhållande?
Inlägg #11: Postat: 2002-12-06 14:22:00
m
Den viktigaste frågan är väl om tjejerna/killarna som är med i porrfilmerna verkligen VILL vara med?
Inlägg #12: Postat: 2002-12-07 02:56:00
Erik Lindgren
Ärligt kan jag säga, att om jag hade dotter som var lycklig, mådde bra och gjorde vad hon kände var rätt så skulle jag skita i hur hon skötte sitt liv. Det enda jag skulle kräva var att hon lät mig hjälpa om det skulle gå fel någon gång.
Inlägg #13: Postat: 2002-12-08 12:36:00
David G
"Men om det är ok att ens son eller dotter är homosexuell, varför kan det då inte vara ok att vara porrskådis?"

vad har det med saken att göra?
Inlägg #14: Postat: 2002-12-09 12:16:00
Trött
Att du inte tar och slutar kolla på porr, istället för att sitta och fundera på om det är rätt eller fel. Eller du kanske inte kan det?
Inlägg #15: Postat: 2002-12-11 12:15:00
Robert Wemmenlöv
Men vad är det här?
Det är väl min dotters val om hon skulle vilja bli porrskådis... Jag menar, vad är det för fel med det förutsatt att det är ett seriöst filmblag som spelar in filmen?
Om någon skulle klanka på henne i framtiden så är det ju inte hennes fel utan den som fäller kritiken, eller hur? Var och en har rätt att göra som den vill förutsatt att man inte sårar eller skadar någon...
Inlägg #16: Postat: 2002-12-14 16:28:00
anon feg
Jag runkar medans jag kollar på era döttrar utan några som helst samvetskval. Jag har ingen dotter, men får jag en och hon blir porrskådis så tror jag säkert inte hon har något emot att ni runkar till henne. Annars vore hon ju minst sagt korkad som ställde upp i porr :-
Inlägg #17: Postat: 2002-12-16 14:52:00
MrHanky
Fan homosexuella blev ju förskutna både av familjen och sammhället back in the days., liksom strippor, skökor och andra falna kvinnor.
Inlägg #18: Postat: 2002-12-16 16:02:00
Magnus J.
Nej, jag skulle inte vilja ha en dotter som var med i porrfilmer. Men det har egentligen inget med porren i sig att göra. Det handlar snarare om den attityd som finns gentemot folk i sexbranschen. En väldigt nedlåtande attityd som inte minst porrmotståndarna upprätthåller.
Inlägg #19: Postat: 2002-12-19 09:20:00
Li
Har du funderat på att -avsluta- dig själv?
Inlägg #20: Postat: 2002-12-23 21:08:00
Ullis Garmer
Hur kan du jämföra homosexuella och porr skådisar? Du e fan helt jävla skadad.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...