|
Inlägg #1: Postat: 2002-12-04 00:02:00
|
|
Oskar S |
Jo visst om det hade varit ett inlägg MOT kroppsfixering hade det ju varit mycket paradoxalt. Men jag försöker bara förklara varför utvik är så omåttligt populära och att "objekten" i sig inte är förtryckta.
Nackdelen är ju att osannolika ideal uppstår iom retuscheringen, men se på reklamen på tv och filmerna med sin makeup och ljussättning. Se på Mtvvideorna som visas varje timme!
Utviken hycklar inte, men resten däremot behöver INTE en avklädd kropp för att fungera.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-04 00:02:00
|
|
Oskar S |
Jag hoppas att folk har distans till utviken och inser att det handlar om ouppnåeliga fantasier... Förbud är orealistiskt med tanke på att den mänskliga kroppen sen tidigaste början har eroticerats av konstnärer.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-04 10:50:00
|
|
Anna Li |
Fast det var väl lite att slå in öppna dörrar - är det ngn som påstått att det är för modellernas skull som utvik inte är lysande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-04 10:52:00
|
|
Anna Li |
Förbud??? är väl helt orealistiskt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-04 11:36:00
|
|
Diplomaten |
Det här är något vi får leva med helt enkelt och försöka stå emot så mycket vi kan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-04 13:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Anna Li: Ja, det sker ofta. Kriget mot utviken sker på två fronter. Dels försöker man framhäva att det dåligt för betraktaren. Och dels försöker man få rdet att framstå som dåligt för modellen. Detta gäller speciellt när man kommer inte på helnakna utvik och porr. Om du har lyckats missa den aspekten på debatten är jag sannerligen förundrad.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-04 16:09:00
|
|
Oskar S |
Jag håller med herr Lundahl när det gäller att modellerna oftast unga kvinnor ofta bimbofieras av arga unga feminister. Jag förstår varför Linda Skugge är arg, men samtidigt tycker jag att hon slösar energi i onödan. Emma Andersson må vara obildad, men hon vet vad hon vill och hon är inte ett offer!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-04 16:11:00
|
|
Oskar S |
Jag menar vad fan, jag är ju homo men jag kan inte låta bli att stirra på Isabella Scorupco på tunnelbanan. Hon är så jäkla läcker att jag nästan blir omvänd. Vi kan inte låta bli att upphöja och erotisera kroppen. vi har ett behov av det som närmast har mytiska proportioner.
De flesta tjejer vill ha utvik på män också. Se på Chippendales - de bygger sitt levebröd på just det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-05 18:44:00
|
|
Kajsa Kallio |
Jag kan inte heller låta bli att stirra på Izabella! Hon är oförskämt vacker du är rätt snygg du också : och självklart ska man få titta på och njuta av vackra bilder. MEN, jag är övertygad om att utvik, så länge det sker i ett omjämställt samhälle, inte på något sätt främjar jämställdheten utan tvärtom, befäster de könsroller som säger att kvinnan ska vara ett vackert, underordnat objekt. Btw, det finns INGET erotiskt eller upphetsande med Chippendales, det är bara komiska.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-12-06 00:06:00
|
|
Anna Li |
Har en hel kortlek med Chippendales - de är lite själlösa minst sagt. Själv köpte jag innan dess till en dåvarande pojkvän en kortlek full med halvklädda kvinnor. När han blev distraherad ökade mina chanser att vinna - man är väl tävlingsmänniska ;-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-12-06 00:06:00
|
|
Anna Li |
Jag är ingen jättemotståndare mot utvik - men jag tycker inte heller att de för utvecklingen framåt precis vad gäller kroppsfixering och könsroller. Min kommentar handlade mer om att artikeln var ett jaså i debatten - även om den kanske var kul på andra sätt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-12-14 14:11:00
|
|
Oskar S |
Kajsa - sjalvklart man ar val en polack ocksa! He,he...
Anna Li - som debatt hade artikeln kanske inte riktigt pondus, den var nog mer en beskrivning av ett aventyr men ocksa ett forsvar till varfor folk staller upp pa utvik.
forutom pengar
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-12-14 14:11:00
|
|
Oskar S |
Chippendales ar forvisso komiska.
Och sa lange kvinnar forvantas vara FRAMST objekt ar allt saklart bara misar. Jag onskar att vi nar dithan da utvik kan finnas pa och till for bagge konen utan dessa deprimerande konnotationer av over resp underordning.
Oskar fran Thailand
|
| |