Pittstim

Inlägg #1: Postat: 2002-11-30 17:16:00
Jesper N
Diskussionen är oerhört viktig, men det saknas en vilja att förstå vad det är som gör folk så upprörda. Att bli avkrävd ett kollektivt ansvar är en irriterande sak, att få sin kritik avsnoppad med kommentaren att man bara känner sig hotad i sin roll är en annan. Jag tror att det finns en stor vilja att diskuera frågan så länga var och en för lov att svara bara för sitt eget beteende. Och med en sådan diskussion kommer garanterat en förändring.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-01 18:03:00
frida
jag hoppas du har rätt jesper. ibland verkar det inte som om viljan finns, så fort man nämner en fråga som ex våld mot kvinnor får man veta att man är en rabiat feminist som hatar män. det är inte heller roligt. båda sidor måste nog lugna ner sig och föra diskussionen på ett sätt som utesluter personangrepp.
Inlägg #3: Postat: 2002-12-02 09:11:00
Jesper N
Som jag sa så beror nog irritationen bland män dels på att man känner sig anklagade för något man inte gjort, dels på att många argument bortförklaras med att man känner sig hotad. Att säga att feminister är rabiata kvinnor som kollektivt svartmålar män är även det exempel på generellt skuldbeläggande som helt saknar relevans, även om det skulle vara så att beskrivningen stämmer in på enstaka kvinnor.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-03 09:45:00
frida
håller med jesper.
Inlägg #5: Postat: 2002-12-04 01:26:00
Oskar S
Men det är jävligt fegt att sopa undan det faktum att brott begås nästan enbart av män, särskilt våldsbrott, under mattan.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-04 15:56:00
pUs
Frida; Du överdriver fullständigt. När anklagades du senast för att vara en "rabiat feminist" så fort u talade om våld mot kvinnor? Det finns väl rimligen ändå inte någon som gillar våld?
Inlägg #7: Postat: 2002-12-04 15:56:00
pUs
"så fort du", ska det stå.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-04 15:59:00
pUs
Män blir generellt sett upprörda när det fullständigt huvudlösa dravlet om kollektiv skuld börjar ältas. Jag är inte särskilt intresserad av att svara för några andra handlingar än MINA EGNA. Är du det, Frida? Vill du stå till svars för mödrar som tar livet av sina egna barn? För kvinnor som våldtar unga pojkar? Det är sånt som gör män upprörda, inte när du tar avstånd från våld.
Laddar...