Pittstim

Inlägg #1: Postat: 2002-11-30 12:40:00
Andreas B
Jag köpte Fittstim och läste den med behålning, jag lånade sedan ut den till min flickvän... det där med pittstim är ett dåligt skämt, okej, men visst skulle det behövas en manlig motsvarighet? För min del anser jag att andligt sökande är manligt, hoppas jag får tycka det för dig och andra manliga feminister, annars fortsätter jag ändå.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-30 12:40:00
Andreas B
Förlåt, behållning heter det visst.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-30 12:42:00
Andreas B
Tänk om det skulle vara så att könsskillnaderna är till viss del medfödda, men att det finns ett ganska stort utrymme för människan att justera dem? Varför skulle det vara antingen-eller? Det finns en polarisering i debatten som påminner om marxismen under 70-talet.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-30 12:47:00
Andreas B
Är män losers - deras könsrollstyp är på väg ut - eller är de vinnare, därför att de som grupp fortfarande har högre lön än kvinnor? Bägge saker kan ju vara sanna. I sak har jag egentligen inga invändningar mot Peter Eriksson, problemet är att han utmålar männen som makthavare när i praktiken de flesta är maktlösa i dagens samhälle. Han gör det förmodligen utifrån en egen maktposition.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-30 12:49:00
Andreas B
Förslag på en positiv manlighet: Lyhördhet, styrka, andlighet, sökande, politiskt engagemang, konstnärlighet, mod... är det manligt eller kvinnligt... ja inte fan vet jag... för mig är det manlighet för att jag är man, okej? Sluta svartmålningen, för det finns alternativ.
Laddar...