Pittstim

Inlägg #1: Postat: 2002-11-29 20:07:00
Anna H
Vad ar det for skillnad mellan att vara feminist och att vilja ha ett jamstallt samhalle?
Inlägg #2: Postat: 2002-11-30 12:34:00
Thomas L. Aabo
Feminister svartmålar männen kollektivt, osakligt och utan grund. Framhärdar också i konspirationsteorier.
Därför är jag endast humanist.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-30 17:28:00
Anna H
Feminism är en rörelse för män och kvinnors jämställdhet. Det är den enda åsikt som alla feminister kan sägas ha gemensam. Sedan finns det massor av olika grenar, lika många som det finns feminister egentligen. Bara for att jag kallar mig feminist betyder inte det att jag haller med om precis allting som Linda Skugge och andra "mediafeminister" skriker om.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-30 17:35:00
Anna H
Saxade ovan fran en text jag skrev forra aret. Las den garna: Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2002-12-01 01:49:00
Jesper N
Bra artikel Anna, och Thomas, när du hävdar att feminister svartmålar män så drar du feminister över samma kam som du själv påstår att du blivit dragen över under vilda protester.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-02 08:53:00
Kent Davidsson svar på 1
Feminism har inget med jämställt samhälle att göra. Feminsismen avser gynna kvinnor. Det ingår dessutom att "förstå" och "vilja se" vissa saker när man beskriver samhället, vilket i stort går ut på att beskriva kvinnan som underordnad mannen. Eftersom många feminsister möjligen alla verkligen tror på detta blir det naturligt att hävda att gynnandet av enkom kvinnor är att sträva efter jämställdhet.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-02 09:29:00
Kent Davidsson svar på 6
Jag hade tydligen en anfall av tangetbordsdyslexi i förra kommentaren. "feminsismen" och "feminsister" skall naturligtvis vara "femisnismen" resp. "fenisimster".
Inlägg #8: Postat: 2002-12-02 16:58:00
Anna H
Kent: Jag anser inte att kvinnan ar underordnad mannen. Jag ser ett fortryck i samhallet, och jag vill andra pa det eftersom jag tror att alla har samma kapacitet, oavsett kon, och eftersom jag anser att vi ar inlasta i vara konsroller och att de halverar vara mojligheter. Men jag anser att fortrycket verkar at bada hallen, och att bada konen forlorar pa det. Och jag kallar mig feminist.
Inlägg #9: Postat: 2002-12-02 17:20:00
Kent Davidsson svar på 8
Humanist räcker. Ok, men du menar väl inte att du i detta avseende tillhör en majoritet av feministerna? För ett par veckor sedan ställde jag en fråga till dig: Länk: sourze.se
Laddar...