Enögda feminister

Inlägg #1: Postat: 2002-11-27 20:25:00
Anna H
2. Resten av punkterna ar ju helt riktiga. Det ar forandringar som alla individer skulle tjana pa, bade kvinnor och man. Och det ar vad feminism handlar om for mig, och manga andra ocksa. Bara for att Linda Skugge skriver sig hes varje vecka i Expressen sa betyder inte det att alla feminister ar som hon och det ar bra att den har debatten fors sa det marks.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-27 21:27:00
Marcus
Tack för kommentar. Kul att du håller med. Och jo, första punkten är la sådär... Annars sätter du hammaren på spiken. Du säger "det är vad feminism handlar om för mig". Precis så är det. Om feminism var en tydlig ideologi eller haft ett samlande manifest hade det varit enklare att ta ställning till den. Nu är det upp till var och en att tolka. Och då blir det mesta bara fel i debatten. Jämställdhet är ett mycket bättre ord. / Marcus
Inlägg #3: Postat: 2002-11-28 14:41:00
Jon B
Om blivande fäder tror att deras föräldraskap är mindre viktigt så har förlegade könsroller cementerats för ytterligare en generation.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-28 16:55:00
Anna H
Sjalvklar ar inte blivande fader mindre viktiga. Men i medicinsk bemarkelse, fore och under sjalva fodelsen, sa ar kvinnan onekligen viktigast tycker jag. Det ar en skillnad som vi faktiskt inte kan andra pa, att det ar kvinnan som bar och foder barnet.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-29 15:39:00
Michael Bärlin
Det är även kvinnan som ammar barnet, vilket ofta ignoreras när föräldraledighet kommer på tal.
Laddar...