|
Inlägg #21: Postat: 2002-11-25 14:02:00
|
|
Kalle G |
Hur mycket du än försöker lägga skulden på mig så kommer jag inte att känna mig det minsta skyldig till att du kallar en av dina kompisar för hora! Det är dig och din fria vilja det handlar om.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-11-25 21:05:00
|
|
d |
Kalle G: Katarina har faktiskt inte kallat någon för hora, ta ett djupt andetag. I övrigt håller jag med.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-11-25 21:07:00
|
|
d |
Katarina: Jag tycker inte att man kan jämföra med stjäla en rolexklocka av en slarver. Det finns nämligen en fundamental skillnad. Ingen tror att slarvern är ute efter att sätta dit någon, men tänk dig istället att en Hells Angels medlem blir bestulen på en klocka och anklagar en medlem i en annan MC-klubb. Är det fortfarande lika självklart att inte ta hänsyn till den bestulnes bakgrund?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-11-25 21:19:00
|
|
d |
Man kan ju faktiskt argumentera för att en en tjej som t.ex. har varit otrogen mot alla sina tidigare killar tappar i trovärdighet. Och när ord står mot ord måste man ju också vara extra noga med att bedömma trovärdighet. Det finns ju faktiskt tjejer som är ute efter att sätta dit killar som en form av sexuella trakasserier.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-11-25 21:21:00
|
|
d |
Däremot hörde jag precis på TV att dommaren avstyrde motsvarande frågor om förövarens sexualliv, och den typen av partiskhet bland dommare är ju faktiskt oacceptabel och måste bekämpas. Så där är ju debatten viktig.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-11-25 21:22:00
|
|
d |
Sen håller jag med att det skulle vara trist om kvinnor inte skulle få ta initiativ. Men som jag ser det är det en stor skillnad på att ta initiativ och vara hänsyslös genom att knulla runt och vara otrogen. Jag tror inte att det finns så många som accepterar killar som är otrogna och dupmar tjejer på löpande band. Ifall inte många säger så mycket beror nog snarare på att alla tycker att det är pinsamt.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-11-26 08:32:00
|
|
Kalle G |
d 22: Jag syftade på det här hon skrev om att hon föll in i det här allmänna fördömandet av tjejen som blivit våldtagen?. Men OK, hon kanske aldrig kallade henne för hora själv. Jag tog i för mycket. Jag är ledsen.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-11-27 22:25:00
|
|
Duh |
VAd ni än pratar om, säkert intressant å så - för er själva.
Vore kul att förstå något av det hela
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-01-16 04:21:00
|
|
Kim |
inte så svårt, läs artikeln och alla svar.
Angående ansvar, tycker jag att man faktiskt har ett visst ansvar även om man "bara är en blyg kille som sitter i ett hörn och inte tafsar på tjejer" när iom att man ger sitt tysta medgivande när andra tafsar. Samma sak kan man säga om de tyskar som tysta såg på när Hitler kom till makten och bara såg på när han pysslade med sin rensning av folk.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-01-16 04:21:00
|
|
Kim |
Såklart är inte skulden alls lika stor, men om man har haft chansen att göra något åt en orätt och inte tagit den, är man del i att den begås eller att ett orätt system uppehålls.
|
| |