Manliga skitstövlar blir feminister

Inlägg #1: Postat: 2002-11-23 00:18:00
d
Hur ska man bemöta ett sånt scenario egentligen? Det finns alltid en risk att den oskyldigt anklagade människor växer upp till att bli den de alltid förväntas vara. Kanske är det också det som är det ultimata straffet mot feminismen, förtryckaren. Att vi män helt enkelt ger efter, och blir de tyranner vi förväntas vara, eller värre.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-23 00:23:00
d
För jag börjar undra om det verkligen är någon idé med jämnställdheten. Varför bry sig när det går åt helvete i alla fall? Kommer "man" någonsin att bli någonting annat än ett skällsord? Varför inte bejaka ondskan och förstöra samhället, som vi gjort så många gånger tidigare? Kanske kan ett nytt hopp resa sig ur askan.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-23 01:28:00
d
Andreas: I slutet av följande artikel kommer en kommentar som kanske stämmer in på de båda jäppar som du beskrev: Länk: antifeminist.nu .
Inlägg #4: Postat: 2002-11-23 13:37:00
Andreas B
För sjutton, d inte mister D väl? ge inte upp. Man behöver inte bli antifeminist för denna sakens skull. Men jag anser att det är männens sak att bygga en positiv manlighet, för kvinnorna kommer inte att hjälpa dem med det. De är nämligen fullt upptagna av sitt eget. Mötet manligt-kvinnligt är fortfarande spännande, och allt är statt i förändring.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-23 18:30:00
d
Vem är mister D? Jag har nyss upptäckt antifeminismen och tycker att den är rättså bra faktiskt. Bygga vår egen positiva manlighet? Hur ska det gå till när unga killar sen barnsben bombarderas med massmedie sexism riktad mot mannen. Hur ska män kunna känna något människovärde i allt det? Jag tror att du har fel. Jag tror att det är dags att öppet börja konfrontera feminismen öppet istället.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-23 23:30:00
Andreas B
Mr D är typ The Devil lyssnat på Stones?. Nej, det handlar för mig inte om att konfrontera feminismen, utan om att männen måste formulera sin egen motsvarighet till den.
Inlägg #7: Postat: 2002-11-24 00:12:00
d
Litet d ska det ju vara ;-. "d" har ingen betydelse, jag kunde lika gärna ha valt någon annan bokstav som ligger bra på tangentbordet. Jo, du har rätt i att vi måste ha ett alternativ, eller komplement beroende på hur man ser det. Men den sexistiska feminismens dominans i media måste brytas, och det kräver konfrontation.
Laddar...