|
Inlägg #21: Postat: 2002-11-24 15:00:00
|
|
Carin |
Har en del inväningar till svar 17. De sista 20 åren har vi levt i ett samhälle som blivit mer och mer uppdelat. Tex åldringar och barn tillbringar tid för sig, föräldrar tillbringar mesta tiden på arbetet, ungdommar i skolan osv. Tror nog att samhället hade sett bättre ut om konsekvensen av orsak och verkan fick en viktigare betydelse.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-11-24 17:15:00
|
|
d |
Ja det har du nog rätt i. Att samhället har splittrats mer och mer, inte bara mellan könen. Hehe, inse samband mellan orsak verkan, du får det att låta så enkelt :-.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-11-24 17:23:00
|
|
d |
Fast när det gäller människors rädsla tror jag definitivt att den är berättigad, och jag är inte alls så säker på att jag håller med om att det måste finnas ett yttre hot. Rädslan för att inte räcka till är egentligen rädslan för ensamheten, och i dagens samhälle är det knappast ett inbillat hot.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-11-24 17:36:00
|
|
d |
Caring: Ang. svar 17. Naturligtvis borde det finnas flera förklaringar. Men nog måste du väl hålla med om att sexism kan vara en av dem?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-11-24 19:41:00
|
|
Carin |
återigen tack för dina repliker d; jo visst är finns det många förklaringar till det uppdelade samhället och sexism är givetvis en av dessa. Sex har blivit ett ting, frikopplat från relationer och känslor. Och visst är könssegrationen också en uttryck för detta.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-11-24 19:43:00
|
|
Carin |
kommentar till svar 23; mkt av den inre rädslan vi känner är hjärnspöken och skulle inte finnas där om vi fick andra saker att bry oss om. Och du, den största utmaningen vi kommer att ha framför oss är att tillfulllo inse konsekvensen av orsak och verkan. Ju mer uppdelade vi blir ju svårare kommer det bli.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-11-25 11:18:00
|
|
Peter N |
Då jag arbetat på en kvinnlig arbetsplats bara 3 män av 30 kan jag säga att det är bara bullshit att det är bättre än en manlig arbetsplats. Medan män är rakare på sak hugger kvinnor varandra i ryggen, baktalar varandra och mobbar så det står det härliga till. En jämlik köns- och åldersfördelning är det bästa.
|
| |