|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-29 13:04:00
|
|
Hasselbergarn |
En vinkling som ofta glöms, för att deras situation inte är lika påtagligt miserabel är att - Rant statiskt sett bör varje ensamstående mamma innebära en ensam man, utan familj, utan egentlig framtid. Vilken framtid har någon av oss som medelålders utan familj?? Våra föräldrar dör och sen? Singeltrenden tror jag kommer sätta djupa spår i vår framtid och inga positiva sådana...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-29 13:46:00
|
|
Anna Linusson |
Fast.... den mannen har ju då i såfall ett barn. Och han skulle kunna ta tag i sin situation och sinrelatione till barnet och bli en familj på två. Och öka sitt barns framtida möjligheter...
Men jag håller med dig om att singeltrenden kommer leda till mkt trist, mer egoism, människor som har svårare att kompromissa, mindre förståelse för barn osv.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-29 15:30:00
|
|
Hasselbergarn |
Jag säger inte emot dig men i den änden jag ser saker så är det faktiskt ofta så att mannen inte ges någon möjlighet med barnen utöver den varannan helg han erbjuds enligt alla standardavtal. Kvinnor erkänner det aldrig men det är konstigt att det finns så många män som inte ges möjligheten. Att männen ignorerar barnen låter som bittra kvinnors tolkning av en tråkig situation. Så i slutänden har mannen ett barn...varannan helg. Vilket hån...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-29 21:25:00
|
|
Anna Li |
Det finns säkert båda delar, men det absolut vanligaste är ju en pappa som inte visar ngt vidare intresse. Mammor som hindrar en sund, intresserade far gör ju verkligen inte sina barn ngn tjänst och kan nog omedelbart räknas in i den 3:e gruppen med mammor som har fullt upp med sig själva. Och de stackars barnen kommer i kläm.
|
| |