Inlägg #1: Postat: 2002-11-21 17:22:00
|
solveig |
Från människans historia. Har du läst Emile Zolas Nana?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-22 12:01:00
|
Krieg |
Klart jag läst Zola. Det betyder inte att jag vill återinföra 1800-talets värderingar. Vill DU ha tillbaka deras moraluppfattningar, klassmotsättningar och sjukdomar, eftersom Nanas liv verkar vara din personliga förebild? Dock kan jag medge att jag har större utbyte av att läsa Zola än Sjöskog, men det är en annan debatt!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-23 20:13:00
|
solveig |
Ingen vill väl tillbaka till det 1800-talet, jag ville bara visa att prost.alltid fascinerat inom konst och kultur . Skulle det finnas ett pris för mesta påhopp tog jag väl nog hem det. Debatten visar att det vi diskuterar har så vitt skilda utgångslägen för att nå det mål jag önskar, höja de prostituerades mänskliga värde.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-23 22:30:00
|
Krieg |
Vad, exakt, ser du för värde i att höja prostituerades status? Att sälja sin kropp till vem som helst kommer alltid att ha dålig status. Eller svara ärligt, skulle du acceptera att själv arbeta som hora, acceptera om din mor el. dotter gjorde det?? Svarar du ärligt ja på dessa frågor, kan man påstå att du, privat, höjt horans status!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-24 11:11:00
|
solveig |
Inte accepterar du väl heller om din mor är alkoholist? Inte förbjuder vi alkoholköp för det. I stället försöker vi hjälpa dem att komma ur det. Mycket är oacceptabelt i en annan människas liv, en vuxen bestämmer själv vad hon gör med det. Jag kom med ett förslag hur hororna skulle få det bättre, för de försvinner inte med förbud. Men jag försvinner härmed ut ur debatten. Ska ägna mig åt bildkonsten som fått stå åt sidan för sourze. Tack.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-25 11:42:00
|
Krieg |
Du smyger fegt undan mina frågeställningar. Och vad var annat att vänta......... Ta du och ägna dej åt "Bildkonsten" istället.Du är inte så lite pretto va? Då kan du göra andra tavlor fortsättningsvis!!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-30 15:55:00
|
torsten |
;?D
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-01 15:58:00
|
solveig |
Ok, jag ska svara ärligt. Jag skulle arbeta som prostituerad om det inte fanns någon annan utväg. Det är lättförtjänta pengar för de som har det svårt. Men jag skulle adrig acceptera det under nuvarande förhållanden. Och du kan nog lugnt medge att de behövs.Ibland är inte en runkbild tillräcklig. Pretto kan du vara själv och tavlor gör alla.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-21 14:10:00
|
adam |
Mm-m. Men vissa gör fler än andra.
|
|